Súdny spor hercov a niekdajších manželov Johnnyho Deppa a Amber Heard priniesol ukážku potenciálnej budúcnosti spravodajstva. Budúcnosti, kde samotní tvorcovia zo sociálnych sietí zastávajú úlohu tých, ktorí prinášajú čerstvé informácie rastúcemu množstvu divákov, a zároveň utvárajú postoje ľudí k významným udalostiam.
Každá takáto udalosť znamená pre internetových tvorcov príležitosť nahromadiť fanúšikov, vplyv a peniaze, píše v analýze diania z posledných týždňov denník The Washington Post.

Internet zaplavili tisícky videí a vtipov
Keď v stredu porota predložila svoj verdikt, reagovali na vývoj tisícky influencerov. Ľudia, ktorí vysielajú obsah na webe Twitch, komentovali dianie v priamom prenose, youtuberi nahrávali svoje analýzy, instagramové stránky s memami pridávali vtipy a oslavovali Deppovo víťazstvo, tiktokeri rozoberali hlavné body verdiktu. Videá a vtipy boli súčasťou najnovšej vlny obsahu o procese, ktorý dominoval internetu po veľkú časť posledných dvoch mesiacov.
Spor Jonnyho Deppa s Amber Heard zrodil novú várku online influencerov, podobne ako iné veľké udalosti poslednej doby. Keď sa začal šíriť covid-19, ľudia v snahe porozumieť situácii začali sledovať tvorcov so zameraním na zdravotné otázky, pričom často prijímali aj nebezpečné dezinformácie.
Keď Rusko napadlo Ukrajinu, vyrojili sa „vojnové stránky“, ktorých tvorcovia zarobili tisíce dolárov na predaji tovaru a na reklamách. Komentátorom z komunity LGBTQ zase vyskočila sledovanosť za vlny amerických zákonov namierených proti sexuálnym menšinám.
