Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Čo sme pozerali v júli? Novinky skončili pohromou, najviac zaujali české kriminálky

Stredajšie večery boli pre komerčné televízie nepríjemným prekvapením.

11.08.2023 06:00
top programy júla Foto:
debata

Prvý prázdninový mesiac bol už tradične poznačený úbytkom divákov pri televíznych obrazovkách. Televízie sa letnú vysielaciu štruktúru plnú reprízových programov snažili v júli oživiť novými programami – Markíza s reality šou Šaty snov a Jednotka RTVS s cestovateľskou šou S úsmevom po Slovensku, Jojka zase vsadila na reprízu svojho seriálového hitu Iveta. Úspech však nezaznamenali, diváci sa im otočili chrbtom.

televízia, sledovanie, diaľkový ovládač Čítajte aj Odborník o vypínaní českých staníc: Rokovania pokročili, krokom Orangeu nerozumieme

TV Markíza: Bodujú české kriminálky so slovenskými herečkami

Letným hitom sú české kriminálne seriály, v ktorých hlavnú úlohu stvárňujú slovenské herečky. Odznak Vysočina s Monikou Hilmerovou a Polícia Modrava so Soňou Norisovou obsadzujú počas utorkov a štvrtkov prvé miesta v rebríčkoch sledovanosti. Obidva seriály sa stali aj najsledovanejšími nespravodajskými programami prvého prázdninového mesiaca.

Iná situácia už je uprostred pracovného týždňa. Na stredajšie večery Markíza nasadila novú reality šou Šaty snov, ktorá doslova vybuchla a zaradila sa medzi najväčšie prepadáky sezóny. Divákov nezaujali ani pondelkové reprízy seriálového hitu Druhá šanca.

TV JOJ: Repríza Ivety pohromou, Kriminálka Kraj zaujala

Jojka aj počas leta pokračuje so seriálom Hranica, ktorý si počas pondelkových večerov drží svojich 200– až 300-tisíc divákov. Z obrazoviek však stiahla kvôli nízkej sledovanosti seriál Tomáš a Diana, na obrazovky ho opäť vráti 22. augusta. Namiesto neho nasadila reprízu svojho diváckeho hitu Iveta, ktorý uviedla s mimoriadnym úspechom začiatkom roka. Bol to však krok vedľa, diváci na neho po tak krátkej pauze neboli vôbec zvedaví. Viac divákov mali aj reprízové časti Inkognita.

Na druhej strane, Kriminálka Kraj s Janou Kolesárovou a Mariánom Mitašom, ktorá mala premiéru na jeseň minulého roka, si aj v repríze našla okolo 250-tisíc divákov a zaradila sa k najsledovanejším programom JOJky.

Zlatá labuť 2 Čítajte aj Doteraz šlo o lásku, teraz pôjde o život. Dobový seriál Zlatá labuť prinesie na jeseň prekvapivé zvraty

Jednotka RTVS: Najviac divákov majú sú reprízy zábavných relácií

Jednotka RTVS uviedla na konci júna štvrtú sériu svojej cestovateľskej šou S úsmevom po Slovensku, ktorá v štvrtkové večery vystriedala na obrazovkách Hit roka. Prvú epizódu si pozrelo 179-tisíc divákov a Jednotka mala v čase vysielania podiel na trhu necelých 12 % v cieľovej skupine divákov vo veku nad 12 rokov.

Počet divákov sa nezvýšil ani pri ďalších epizódach a doposiaľ šou neprekročila hranicu 200-tisíc divákov. Viac divákov mali už spomenuté české kriminálky na Markíze a tiež repríza Inkognita na Jojke. Najsledovanejšími júlovými programami Jednotky boli reprízy Záhad tela a detektívna séria Vraždy v … . Epizóda Vraždy v Martigues bola zároveň jediným programom Jednotky RTVS, ktorý sa zapísal do rebríčka TOP 20 júlových nespravodajských programov slovenských televízií.

Kriminálka Anděl Čítajte aj Režisér Bebjak žne úspechy v Česku. Pokračovať bude jeho legendárny seriál, nastavil nové štandardy kriminálok
televízor, televízia, obývačka, tv, tv ovládač, Čítajte aj Snaha vypnúť české stanice ide proti Slovákom. Spravíme všetko preto, aby zostali, posiela tvrdý odkaz televízny operátor

Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.

  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
  • Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.

Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #sledovanosť TV