Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

September v TV: Markíza sa výrazne vzdialila konkurencii, JOJ 24 prekonala RTVS 24

Skupina Markíza si medziročne pripísala najvyšší nárast, RTVS najvyšší pokles.

09.10.2023 06:00
logo, Markíza, JOJ, RTVS Foto:
debata (3)

Najvyšší podiel na trhu si aj v septembri pripísala skupina Markíza (TV Markíza, Doma, Dajto a Krimi), a to v obidvoch hlavných cieľových skupinách, celodenne aj v prime time. Taktiež aj samotná TV Markíza bola suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc. Trhovou dvojkou je naďalej skupina Joj (TV Joj, Plus, Wau, Jojko a Joj 24) a trojkou RTVS (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport).

Perinbaba  1 Čítajte aj Jojka vyfúkla Markíze kultovú vianočnú rozprávku. Zmena prichádza po takmer troch desaťročiach

Markíza si výrazne polepšila

V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti skupina Markíza dokonca po rokoch prekonala v celodenných trhových podieloch 30-percentnú hranicu. Dosiahla podiel 32,6 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,1 %) prekonala s vysokým rozdielom až 11,5 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v každý jeden z 30 septembrových dní. V porovnaní so septembrom 2022 si polepšila o 3,2 percentu­álneho bodu.

Septembrové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčnom prime-timee 19:00–22:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 33,0 % a konkurenčnú skupinu Joj (24,0 %) tak predstihla až o 9 percentuálnych bodov. Zároveň si medziročne polepšila o 2,7 percentu­álneho bodu. Jednotkou na trhu bola rovnako každý jeden septembrový deň.

rodina, obývačka, televízor, sledovanie TV Čítajte viac September priniesol nového seriálového lídra aj prvý prepadák sezóny. Záver mesiaca ovládol maratón predvolebných diskusií

RTVS znížila svoj výkon

Skupina Markíza bola v septembri 2023 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 26,6 % a odstupom 5,9 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,7 %). Trhovým lídrom bola v 28 z 30 dní uplynulého mesiaca, 2 dni si prvenstvo pripísala skupina Joj. V medziročnom porovnaní si polepšili obidve komerčné televízne skupiny – skupina Markíza o 1,1 a skupina Joj o 1,5 percentu­álneho bodu. RTVS zaznamenala pokles o 0,3 bodu.

Prvenstvo v prime-time 19:00–22:00 patrilo taktiež skupine Markíza. Dosiahla priemerný podiel na trhu 28,9 % a náskok o 4,8 percentu­álneho bodu pred skupinou Joj (24,1 %). Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 24 z 30 sep­tembrových dní, 5 dní si pripísala prvenstvo skupina Joj a 1 deň RTVS. V medziročnom porovnaní si polepšila len skupina Markíza, a to o 1,7 percentu­álneho bodu. Skupina Joj svoj podiel na trhu v tomto parametri znížila o 0,7 bodu a RTVS až o 1,1 bodu.

joj 24, Čítajte aj Najmladšia spravodajská televízia oslávila prvé narodeniny. Počas volieb dosiahla rekordný divácky úspech

Spravodajské televízie

V rámci spravodajských televízií si prvenstvo v celodenných trhových podieloch obhájila TA3, no v hlavnom vysielacom čase 19:00–22:00 ju o 0,1 percentu­álneho bodu prekonala JOJ 24. Spravodajská televízia RTVS 24 zaznamenala celodenne aj v prime-time najnižšie podiely na trhu.

smer, fico Čítajte aj Volebná realita sa líši od prieskumov. Ktoré agentúry najpresnejšie odhadli víťazov volieb?

Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.

  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
  • Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.

Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #TV TA3 #sledovanosť TV