Nové logo Markízy rozpútalo internetové vášne. Konšpirátori ho spájajú s vojnou na Ukrajine

kh | 12.08.2022 13:30
markíza, logo, Foto:
Nové logo televízie Markíza.
Modrá a žltá sú však typickými farbami televízie už od jej vzniku.

Televízia Markíza začala v stredu používať na všetkých svojich staniciach nové grafické vizuály. Logo televízie Markíza prešlo zmenou a symbol „M“ v krúžku, ktorý má byť „stredom vesmíru“ a „symbolom stability“, sa stal novým spojovacím prvkom všetkých staníc skupiny Markíza a súčasťou ich loga.

Okrem hlavnej televízie Markíza prešli zmenou aj menšie stanice Doma, Dajto a Markíza International, ktorá je dostupná divákom mimo Slovenska. Najnovší prírastok – stanica Krimi, dostala novú identitu už v júni pri svojom štarte.

markíza, Čítajte viac Revolučné zmeny v Markíze: Toto sa na jej televíznych obrazovkách nestalo roky

Kombinácia modrej a žltej farby, ktoré sú mimochodom typickými farbami Markízy už od jej vzniku, vzbudili na sociálnych sieťach búrlivé reakcie. Mnohí diskutujúci začali spriadať konšpirácie a farebnú kombináciu spájali s cielenou podporou Ukrajiny. V novom modernejšom logu vidia to, čo tam nie je.

„No mne to pripomína farby Ukrajiny. Len mi nehovorte, že tieto farby boli použité aj pred tým,“ rozhorčovali sa na Facebooku viacerí ľudia a televízii odporúčali, „aby sa presťahovala na Ukrajinu“. Iní kritizovali, že logo nie je v našich národných farbách: „Otras, prečo nevymyslíte logo vo farbe Slovenska. Stále všade Ukrajina, modrá žltá, zas vás podplatili…“ alebo aj „staré bolo omnoho lepšie, to nové je Ukrajinské“.

Niektorí si však zachovali zdravý rozum a na komentáre zareagovali aj takto: „Mám obľúbené žlté tričko s modrými kvetmi, teraz aby som sa ho bála nosiť.“ Konšpirujúcich diskutérov tiež upozornili, že nie všetky kombinácie modrej so žltou automaticky znamenajú podporu Ukrajine: „To keď si dám modré nohavice a žlté tričko, už podporujem Ukrajinu?“

„Modrá a žltá sú už od vzniku TV Markíza v roku 1996 našimi korporátnymi farbami, je preto absolútne absurdné prisudzovať farebnosti novej vizuálnej identity TV Markíza akýkoľvek ideologický podtón a dôrazne sa voči tomu ohradzujeme,“ uviedol riaditeľ marketingu Michal Borec s tým, že príprava redizajnu trvala niekoľko mesiacov.

Nové logo predstavili v krátkych videách aj známe tváre Markízy – Adela a Viktor Vinczeovci, Kvetka Horváthová či herečka Sarah Arató zo seriálu Druhá šanca. Najviac komentárov, viac ako 1800, sa nazbieralo práve pod prvým videom, kde nové logo predstavovali Adela s Viktorom.

Podľa Borca má byť redizajn skupiny Markíza prvým darčekov k blížiacim sa 26. narodeninám Markízy. V deň narodenín, v stredu 31. augusta, má televízia pripravené aj ďalšie prekvapenie pre divákov. Rozlúči sa definitívne so svojím seriálom Oteckovia, a to v špeciálnej epizóde, ktorú odvysiela v hlavnom vysielacom čase od 20.30 hod.

Oteckovia Čítajte viac Veľké markizácke prekvapenie je odhalené! Bude to veľkolepá rozlúčka s týmto seriálom

Novú vizuálnu identitu skupiny Markíza vytvorila popredná kreatívna a dizajnérska agentúra Red Bee Creative so sídlom v Londýne, v spolupráci s interným tímom Centra marketingu TV Markíza. Agentúra sa už podieľala na zmene vizuálnej identity televíznych staníc skupiny Nova či rumunskej Pro TV.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ