Televízia Markíza odvysielala v pondelok duel dvoch najhorúcejších kandidátov prezidentských volieb. Vôbec prvý raz sa v diskusii stretli Peter Pellegrini a Ivan Korčok. Duel sa stal najsledovanejším programom tohto roka, pri obrazovkách Markízy bolo až 632-tisíc divákov.

Kto vyšiel ako víťaz?
Podľa bleskového prieskumu agentúry SANEP pre televíziu ta3 považuje takmer 60 percent ľudí za víťaza duelu lídra Hlasu Petra Pellegriniho, za Ivana Korčoka hlasovala necelá štvrtina respondentov. Za víťaza nedokázalo ani jedného kandidáta označiť iba 6,3 percenta ľudí a 10,6 percenta opýtaných nevedelo na túto otázku odpovedať.

Kto bol v lepšej kondícii?
Respondenti hodnotili aj to, ktorý z prezidentských kandidátov bol počas televíznej debaty v lepšej kondícii, bol presvedčivejší a lepšie argumentoval. Nadpolovičnej väčšine ľudí sa viac páčila rétorika, argumentácia a štýl vyjadrovania Petra Pellegriniho, zatiaľ čo štvrtina respondentov považovala za lepšieho bývalého ministra zahraničia. Takmer každý desiaty opýtaný potom uviedol, že obaja prezidentskí kandidáti predviedli rovnaké výkony.

Prieskum sa ďalej zameral na to, kto bol podľa ľudí dôveryhodnejší. Takmer 60 % respondentov uviedlo, že dôveryhodnejším bol Peter Pellegrini, zatiaľ čo Korčoka hodnotilo ako dôveryhodnejšieho necelá štvrtina opýtaných.
Prieskum tiež skúmal, či ľudia po zhliadnutí televízneho duelu zmenili na jednotlivých kandidátov mienku a názor. Pellegriniho vníma pozitívnejšie takmer pätina opýtaných, 80 % ľudí svoj názor na predsedu Hlasu nezmenilo. Korčok vyšiel z prieskumu horšie, lepšie ho začali vnímať iba necelé 3 % opýtaných, zatiaľ čo takmer 35 % ľudí uviedlo, že sa ich názor po zhliadnutí televíznej debaty zhoršil. Svoj názor na neho nezmenilo 62 % ľudí.

Exkluzívny bleskový prieskum bol uskutočnený v dňoch 18. až. 19. marca 2024 na vzorke 1 400 opýtaných, ktorí predstavujú vzorku obyvateľov SR vo veku 18+ rokov a ktorí uviedli, že 18.3.2024 sledovali televízny duel favoritov prezidentských volieb Petra Pellegriniho a Ivana Korčoka na TV Markíza alebo následne na internete či sociálnych sieťach. Z výsledkov prieskumu vyplýva, že Ivan Korčok nedokázal túto príležitosť naplno využiť a voliči, ktorí stále váhajú, od neho evidentne čakali oveľa viac.