Romantická reality šou je televízny fenomén, ktorý po celom svete vzbudzuje vášne. Slovenská verzia nie je výnimkou. Nové pokračovanie, nový ženích, nové potenciálne nevesty, ktoré bojujú o jeho srdce. A najmä ženské zloženie šou je opäť hybnou silou. Diváci buď túto šou milujú alebo ju bagatelizujú a o drámu medzi dámami nebude opäť núdza, čo sa ukázalo už v prvej epizóde. Nechýbajú intrigy, ohováranie, ale aj falošné úsmevy. A bude to ešte drsnejšie!
Ako sa uviedla prvá epizóda novej série? V cieľovej skupine 13 – 55 spomínaná epizóda uhrala 4,7% sledovanosť s 18,2% podielom na trhu. V tejto skupine Ružu pre nevestu predbehla len podvečerná Mama na prenájom s 4,8% ratingom. V hlavnom vysielacom čase Ruža porazila aj Milujem Slovensko, ktoré získalo 4,6% rating, išlo teda o mimoriadne tesné víťazstvo. Vtip za stovku na Jojke zinkasovalo 3,7% sledovanosť s 13,3% podielom na trhu.
Iná situácia bola v celkovom publiku. Ružu pre nevestu si celkovo pozrelo 249-tisíc divákov, Jojku so Vtipom za stovku si pozrelo 261-tisíc divákov a na vrchole rebríčka nespravodajských programov bola RTVS s Milujem Slovensko a 325-tisícovým publikom.
Ako sa darilo prvej sérii?
Najväčší úspech zaznamenala desiata epizóda vysielaná v polovici mája 2023. V cieľovej skupine 12 – 54 dosiahla Ruža pre nevestu rekordný rating 5,8% a rovnako aj doposiaľ najvyšší trhový podiel 22,5%. Súboj žien o srdce Tomáša Tarra si tentoraz nenechalo ujsť taktiež rekordných 309-tisíc divákov, pričom relácia mala dosah až na 518-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Štandardne sa šou hýbala medzi 3 – 4% sledovanosť v mladšom publiku. Relácia však značne bodovala na streamovacej platforme Voyo. Je teda pravdepodobné, že ak bude druhá séria, tak bude primárne vyrábaná práve pre Voyo podobne ako Survivor alebo Big Brother.