Hlavné spravodajské relácie
Najsledovanejšou večernou spravodajskou reláciou boli aj v roku 2023 Televízne noviny Markízy. V obchodnej cieľovej skupine 12–54 dosiahli priemerný podiel na trhu 26,6 % a prvenstvo v 354 dňoch roka. Noviny TV JOJ dosiahli podiel na trhu 19,3 % a prvenstvo v 10 dňoch. Správy RTVS v tejto cieľovej skupine zaznamenali podiel na trhu len 8,8 %, prvenstvo si nepripísali ani jeden deň uplynulého roka.
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si Televízne noviny Markízy pripísali podiel na trhu 25,9 % a prvenstvo v 330 dňoch roka. Noviny TV JOJ dosiahli podiel na trhu 22,7 % a prvenstvo v 34 dňoch. Správy RTVS zaznamenali podiel na trhu 13,7 %, prvenstvo si nepripísali v žiaden deň ani v tejto cieľovej skupine.
Čítajte aj Politici na sociálnych sieťach: Najsledovanejšia je prezidentka, no najväčší dosah má premiér FicoSpravodajské televízie
V rámci spravodajských televízií si prvenstvo obhájila ta3. Celodenne si pripísala priemerný podiel na trhu 2,2 %. RTVS 24 zaznamenala 1,3 % a JOJ 24 1,0 %. Prvenstvo si ta3 obhájila aj v obchodne dôležitom čase 17:00 – 23:00 a tiež v prime-time.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu.