Všetky tri najväčšie slovenské televízne skupiny si v prvom polroku polepšili. Voči rovnakému obdobiu minulého roka zaznamenala najvyšší nárast trhového podielu skupina Markíza. Pozíciu jasného trhového lídra si v cieľovej skupine 12–54 udržala každý jeden mesiac, v cieľovej skupine 12+ získala v januári v hlavnom vysielacom čase tesné víťazstvo skupina JOJ.
Čítajte viac Veľký prehľad: Najsledovanejšie seriály, zábavné či spravodajské relácie v slovenských televíziáchSkupina Markíza, do ktorej okrem hlavnej televízie Markíza patria aj menšie stanice Doma, Dajto a Krimi, zvýšila v obchodnej cieľovej skupine 12–54 svoj celodenný podiel na trhu v priemere o 5,2 percentuálneho bodu. Jej podiely sa v jednotlivých mesiacoch držali vysoko pod hranicou 30 %.
Skupina JOJ sa so svojimi stanicami TV JOJ, Plus, Wau, Jojko a JOJ 24 hýbala okolo 20 – 22 %, svoj výkon zvýšila medziročne v priemere o 1,6 bodu.
RTVS so svojimi televíznymi okruhmi Jednotka, Dvojka, :24 a Šport dosahovala v tejto cieľovej skupine celodenné trhové podiely okolo 11 %, no v máji pri hokejovom šampionáte vyskočila na takmer 17 %. Medziročne si polepšila v priemere o 1 percentuálny bod.
V hlavnom vysielacom čase v cieľovej skupine 12–54 si skupina Markíza polepšila v priemere o 3,8 percentuálneho bodu, od februára do apríla dokonca opäť prekročila hranicu 30 %. Skupina JOJ zvýšila svoj výkon o 1,4 bodu a RTVS o 0,8 bodu. Trhový podiel telerozhlasu vystrelil v máji až nad hranicu 22 % a prekonal aj skupinu JOJ.
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ neboli medziročné nárasty až také výrazné, ale každá televízna skupina dosiahla vyšší výkon ako v prvom polroku minulého roka. V celodenných podieloch si skupina Markíza polepšila v priemere o 3,0 bodu, skupina Joj o 1,6 bodu a RTVS o 0,9 percentuálneho bodu.
Skupina JOJ zaznamenala svoje najvyššie podiely na trhu začiatkom roka v januári a februári, skupina Markíza dosahovala najvyššie výkony v marci a apríli. RTVS si v máji pripísala v tejto cieľovej skupine celodenný podiel na trhu až 19,3 %, čo bol pre telerozhlas najvyšší výkon za posledné roky a v tomto mesiaci prekonal aj skupinu JOJ.
Májový hokejový šampionát priniesol RTVS najvyššie podiely posledných rokov aj v hlavnom vysielacom čase v cieľovej skupine 12+. Zaznamenala trhový podiel 23,1 %, čo ju v tomto mesiaci vynieslo do pozície trhovej dvojky. Na najbližších päť rokov sa však hokejové majstrovstvá sťahujú do televízie JOJ, ktorá získala exkluzívne vysielacie práva od roku 2024 do 2028.
V januári sa však skupina JOJ dostala s tesným náskokom do pozície trhovej jednotky vďaka úspechu seriálu Iveta a vyrovnanú hru hrala so skupinou Markíza aj vo februári.
Medziročný nárast bol v tomto prípade u všetkých troch televíznych skupín nižší. Skupina Markíza si medziročne polepšila v priemere o 2,1 bodu, skupina JOJ o 0,6 bodu a RTVS rovnako o 0,6 percentuálneho bodu.
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.