Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Prieskum: Koľko Slovákov sleduje Netflix, HBO Max či Voyo? A koľko hodín týždenne?

Najnovší prieskum prináša odpoveď aj na to, koľko Slovákov si predpláca streamovacie služby.

10.02.2023 06:00
streamovacie služby Foto:
debata (3)

Obľuba streamovacích služieb výrazne stúpla aj na Slovensku. Zlom nastal najmä v rokoch 2020 a 2021 počas pandémie covidu-19, k nárastu popularity prispela aj lokalizácia a rýchle pribúdanie obsahu so slovenským alebo českým dabingom či titulkami.

streamovacie služby Čítajte aj K Netflixu, HBO Max či Disney+ pribudne SkyShowtime. Ktorú si vybrať a koľko to stojí?

Najobľúbenejšou videoslužbou je nielen celosvetovo, ale aj na Slovensku Netflix, no za posledné dva roky významne navýšila počet predplatiteľov aj lokálna služba Voyo, ktorá chce mať do roku 2026 na Slovensku a v Česku spolu milión používateľov.

Ďalšími významnými hráčmi na trhu sú HBO Max a Disney+, ktorý prišiel na Slovensko v júni minulého roka. A už o pár dní, v utorok 14. februára, pribudne do čoraz širšej ponuky aj SkyShowtime, ktorý v sebe kombinuje obsah viacerých služieb pôsobiacich v USA.

skyshowtime, Čítajte viac Pripravte sa: Na Slovensko mieri nová televízna služba! Pozná dátum štartu

Netflix s výrazným náskokom

Podľa prieskumu spoločnosti Median SK používa na Slovensku streamovacie služby takmer 1,4 milióna ľudí vo veku 14 – 79 rokov. Najobľúbenejším je Netflix, ktorý využíva až 612-tisíc ľudí a potom HBO Max, ktorý v prieskume označilo 344-tisíc ľudí. Treťou najpoužívanejšou službou je Disney+ (146-tisíc ľudí), ktorú s veľmi tesným rozdielom nasleduje Voyo (143-tisíc).

Druhú lokálnu streamovaciu službu JOJ Play označilo v prieskume 60-tisíc ľudí. O 3-tisíc používateľov viac má streamovacia platforma FilmBox+, ktorá rovnako ako Voyo a JOJ Play ponúka aj živé vysielanie TV staníc. Najmenej používanými streamovacími službami na Slovensku sú Prime Video a Apple TV+.

Koľko času trávime sledovaním streamovacích služieb?

Najviac Slovákov (27 %) v prieskume deklarovalo, že sledovaním video obsahu trávi týždenne menej ako 1 hodinu. Ďalšími najpočetnejšími skupinami ľudí boli tí, ktorí video knižnice sledujú od 1 do 4 hodín. K sledovaniu 5–8 hodín týždenne sa priznalo len 4 % respondentov, rovnako ako k sledovaniu 9 a viac hodín týždenne.

Predplatitelia sú vo výraznej menšine

Na Slovensku nevyužíva a ani neplánuje v najbližšom období využívať nejakú platenú službu pre online video knižnicu takmer polovica populácie (46,2 %). Len 2 % respondentov uviedli, že plánujú v najbližšom období nejakú službu využívať. Na druhej strane ľudí, ktorí si nejakú službu predplácajú, je 15,5 %.

Sedíme viac pred televízorom?

Napriek neprebernému množstvu seriálov a filmov v ponuke streamovacích služieb takmer polovica respondentov (47,6%) v prieskume deklarovala, že televíziu nesleduje viac ako predtým. Len štvrtina ľudí (24,7 %) uviedla, že vďaka online streamovacím službám ju sledujú teraz viac. A takmer rovnaký počet ľudí uviedol, že čas strávený sledovaním televízie je rovnaký ako predtým.

O prieskume: Národný prieskum MML-TGI (Market & Media & Lifestyle – Target Group Index) realizuje spoločnosť MEDIAN SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media. Výsledky zverejnené v tomto článku boli zbierané v termíne od 20. 6. 2022 do 11. 12.2 022. Pri­eskum bol realizovaný na vzorke 4 456 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 – 79 rokov.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #prieskum #streamovacie služby