Druhá séria slovenskej verzie Svadby na prvý pohľad sa túto jar stala nečakaným diváckym trhákom. Osem epizód doslova valcovalo. Markíza nasadila svadobnú šou do piatkového vysielacieho slotu, v ktorom už diváci boli zvyknutí, že sa tu, na jeseň, vysielal farmársky Duel. Publikum tak už bolo nastavené na piatok plný „reality šou“. Televízii sa naplno podarilo nadviazať na tento zvyk. V kombinácii s dopadmi pandémie a zákazu vychádzania, diváci venovali svoj čas sledovaniu televíznych programov aj na začiatku víkendov.

Za úspechom slovenskej verzie stojí aj kasting jednotlivých párov. Kombinácia pravej lásky a párov z vyhrotenými vzťahmi každý piatok prilákala vysoko nadpriemerný počet divákov. Pravidelne sa sledovanosť v komerčnej cieľovke 12 – 54 pohybovala okolo 10% a pol miliónovej hranice veľkosti celkového publika.

Preto nebolo prekvapením, že televízia mala v úmysle z tohto veľkého úspechu ťažiť aj naďalej a potiahnuť tento formát až do začiatku leta. Markíza tak opäť chňapla po českej verzii z dielne sesterskej televízie Nova. A neuspela. Začína byť pravidlom, že u nás české verzie tých istých programov prestávajú fungovať. To platí napríklad pre šou Utajený šéf alebo Zámena manželiek, ktoré Markíza zvykne vysielať v obchodne slabšom období.

Prvá epizóda českej verzie minulý týždeň uhrala len polovičné hodnoty, konkrétne len 5% sledovanosť s trhovým podielom 15% v cieľovke 12 – 54. Celkovo pri obrazovkách sedelo len 280-tisíc divákov. Markízu výrazne porazila aj verejnoprávna RTVS, ktoré vedomostnú šou Čo ja viem sledovalo 385-tisíc divákov.
Ak sa česká verzia rýchlo nespamätá, tak Markíze ťah s vysielaním do leta zrejme nevyjde a šou sa bude musieť sťahovať z piatkového hlavného vysielacieho času a televízia bude musieť prísť s alternatívnym riešením.