Dôvod je prozaický, situácia na televíznom trhu u nás výrazne zmenila. Kým pred 10 – 15 rokmi si komerčné stanice zahraničnými seriálmi výrazne pomáhali a tvorili gro hlavného vysielacieho času. Preto mohli zažiariť aj u nás seriály ako Kosti, Kriminálky Las Vegas, New York, Miami. Poslednú dekádu už vládnu obrazovkám pôvodné slovenské seriály. Akvizície dostávajú priestor na menších staniciach televíznych skupín. Markíza to počas veľkonočných sviatkov vyskúšala na menšej stanici Dajto so seriálom Manifest.
Jeho prvú sériu vtesnala do niekoľkých dní (štvrtok – pondelok) a divákom tak pripravila nefalšovaný seriálový maratón. Lenže úspech sa nedostavil. Tento seriál jej počas sviatkov totálne vybuchol a v diváckej priazni prepadol. Navyše Manifest „dosiahol“ také nízke výkony, že ide o najväčší prepadák vôbec v rámci premiérovej ponuky. Podľa portálu mediaboom.sk seriál dosahoval sledovanosť len na úrovni katastrofálnych 0,5 – 1%, trhové podiely maximálne do 3%.
Naposledy Markíze výrazne zabodovali lekárske seriály na televízii Doma. Všetko začal Dobrý doktor, ktorého si Slováci doslova zamilovali a v predchádzajúcich mesiacoch ho nahradila novinka Chicago Med.
Problémom Manifestu môže byť fakt, že cieľová skupina už tento seriál dávno videla, keďže aktuálne sa v USA vysiela už tretia séria, pričom Dajto uviedlo iba prvú sériu a zrejme aj poslednú. Navyše Manifest pre slovenských divákov je dostupný prostredníctvom HBO GO.
Aktuálne je situácia taká, že nastupujúce streamovacie platformy dostupné aj u nás ponúkajú najnovšie časti svetových hitov len niekoľko hodín po ich americkej premiére. Štandardné komerčné televízie tak majú problém a do budúcnosti budú musieť čoraz obozretnejšie vyberať zahraničné seriály do programu, aby mali šancu uspieť a neponúkala ich online konkurencia.