Teleráno vysiela TV Markíza každý pracovný deň už od 2. septembra 1996, divákom robí spoločnosť vždy od 06:00 do 08:30. Teleráno býva prvou voľbou televíznych divákov, v období od 7. januára do 30. októbra 2020 dosiahlo v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 –5 4 priemerný trhový podiel 25,1%.
Konkurenčné Ranné Noviny na Jojke doposiaľ tento rok zaznamenali nižší priemerný podiel na trhu 13,6%. Je však pravdou, že kreatívne zmeny ranného formátu prišli v čase, keď sa jojkárska relácia niekoľkokrát priblížila výkonom k inak neohrozenému Teleránu.
Prestavba štúdia Telerána trvala štyri mesiace a zahŕňala takmer všetko – od podlahy, cez svetelný park až po akustické obklady stien. Došlo k tiež modernizácii všetkých súvisiacich zariadení tak, aby boli kompatibilné so súčasnými špičkovými technológiami, ktorými vynovené štúdio disponuje. Nový dizajn štúdia Telerána vytvoril renomovaný architekt Jaroslav Holota.
„Po rekonštrukcii pôvodného štúdia je Teleráno nové, svieže a moderné. Nová je, samozrejme, i scéna, kde pribudlo niekoľko nových prvkov, napríklad vyvýšené pódium s centrálnym sedením, moderná kuchyňa, či pohodlné sedenie na okennom parapete s výhľadom do areálu televízie Markíza,“ hovorí šéfredaktorka Telerána Tamara Cho.
Dominantou spravodajskej časti sa stala 9 metrov dlhá a 2 metre vysoká LED stena. „Spravodajcom pribudli aj kamerové čítačky a spolu s vizuálnym priestorom a možnosťami prezentácie na videostene sa spravodajstvo v Teleráne dostáva na oveľa vyššiu úroveň ako doteraz,“ dodala.
„Teleráno je v mnohých oblastiach naozaj unikátne práve v bohatej rozmanitosti. Od aktuálneho spravodajstva, predpovede počasia, cez servisné témy, príbehy až po lifestyle či šoubiznis,“ konštatuje Henrich Krejča, riaditeľ spravodajstva a publicistiky TV Markíza. Zmenilo sa nielen štúdio, ale aj logo, zvučka a celý grafický vizuál Telerána. „Grafika je veľmi dôležitá súčasť každého televízneho projektu. Nielen vizuál, ale i potreba dať ľuďom možnosť cez grafiku lepšie pochopiť tému, o ktorej hovoríme. Áno, treba byť moderný, no zároveň si zachovať to, čo Teleráno robí fenomenálnym už 24 rokov,“ uzavrel Henrich Krejča.