Od pondelka 6. januára si počas prime-timu Markíza s Jojkou nič nedarovali. Markíza chcela oslabiť Jojku a prekaziť jej úspešnú premiéru Nového života a pritom ponúkla divákom alternatívu v podobe premiér vlastných relácií. Čiastočne sa to aj podarilo, avšak vyzerá to tak, že nakoniec bude mať navrch práve Jojka.
Kým v pondelok v obchodne dôležitejšej skupine 12 – 54 vyhrala Markíza s filmom Fantastické zvery, Jojka dominovala v celkovom publiku. V utorok, keď sa na obrazovky vrátil Utajený šéf s českými epizódami, tak Jojka prehrala v oboch cieľovkách.
Prečítajte si našu recenziu: Nový život na Jojke – druhá šanca na televíznu čalamádu
V stredu už bola situácia iná. Na Markíza príliš neuspel návrat Chart Show, Nový život vyhral v oboch cieľovkách, zadarilo sa aj návratu Beverly Hills 90210. Po všetky dni však jojkársky seriál si udržiaval veľmi slušné výsledky a zaznamenal minimálne poklesy. Všetko nasvedčuje tomu, že tento seriál sa na obrazovkách zdrží dlhší čas a televízií sa podarí naplniť plán priniesť na Slovensku ďalší dlhodobý seriál.
Štvrtok Markíza na Slovensku po prvýkrát uviedla kontroverznú šou Svadba na prvý pohľad, kde sa neznámi ľudia, ktorí sa predtým nikdy nevideli vezmú a až následne sa začnú spoznávať. Na naše pomery ide o provokatívny program, ktorý sa ešte pred premiérou stretol s ostrými reakciami potenciálneho publika. Pred rokom pritom stanici nevyšla stávka s Hypno šou, ktorá sa stala jedným z najväčších prešľapov posledných rokov.
Ukázalo sa, že reality šou, ktoré fungujú vo svete a majú kontroverzný podtón, na našom malom Slovensku nebudú fungovať. Prvá epizóda Svadby na prvý pohľad sklamala na celej čiare. Celkovo si televízor pustilo 366-tisíc divákov. V skupine 12 – 54 získala len 7,2% sledovanosť s trhovým podielom 19,1 percenta, čo sú podpriemery pre televíziu. Táto relácia teda do bodky zopakovala zlé výsledky Hypno šou, ktorá zmizla z obrazovky po prvej časti.
Svadba na prvý pohľad rozhodne teda úspech nezaznamenala a výkonovo ju možno nazvať prvým prepadákom.
Prečítajte si našu recenziu: Nový život na Jojke – druhá šanca na televíznu čalamádu
Oslabená konkurencia dovolila Jojke udržať si s Novým životom postupne stabilizujúce sa publikum. V cieľovke 12 – 54 tak ako minulé dni o čosi klesol, no podielovo zostáva stabilný, rovnako aj v počte divákov. Vo štvrtok seriál sledovalo celkovo 456-tisíc divákov, čo predstavuje 8,4% sledovanosť s trhovým podielom 22,7% medzi mladšími divákmi.
Celotýždňový boj má teda svoje vrcholy a pády. Markíze znova zabral Utajený šéf, Jojke vyšiel veľký premiérový týždeň s Novým životom. Otázne je, ako rýchlo sa diváci nasýtia nového seriálu a aké programy ponúkne Markíza počas jari, keďže aktuálne vysielané relácie sa jej rýchlo minú v priebehu niekoľkých týždňov.