Oteckovia sú pre Markízu záruka nadpriemernej sledovanosti, každá jedna séria dosiahla mimoriadny úspech, výnimkou nebola ani jarná, tretia séria. Markíze sa naplno podarilo etablovať formát denného seriálu do slovenských domácností a stabilne sa výkon Oteckov pohybuje medzi 35 – 40-percentným trhovým podielom. Neotrasiteľne si nové epizódy púšťalo medzi 400 až 500-tisíc Slovákov. Televízia sa netají tým, že pre svoj denný seriál má veľkolepé plány a už teraz má zaručené pokračovanie na rok 2020.
Začiatkom septembra sa na obrazovky prirútila už štvrtá séria. Kvalitatívne a dejovo sú už Oteckovia zabehnutí a zastabilizovaní, preto sa žiadne negatívne „prekvapenia“ už neobjavili. Diváci dostávajú to, na čo sú zvyknutí a tvorcovia už dobre vedia, čo na publikum funguje. Seriál od januára 2018, keď Markíza predstavila prvú epizódu, kontinuálne rástol a s pribúdajúcimi epizódami a sériám postupne lámal vlastné rekordy a nárazovito dosiahol extrémne vysoké trhové podiely šplhajúce sa k takmer 45 percentám.
Oteckovia zničili konkurenciu, najmä uškodili najviac Jojke, ktorá dosahuje trojnásobne nižšie výkony v podvečernom vysielaní.
Práve preto štart najnovšej série „prekvapil“ v negatívnom slova zmysle. K televíznym obrazovkám si v čase vysielania sadlo menej divákov, ako sú Oteckovia a Markíza zvyknutí. Seriál podal omnoho lepšie výkony. V komerčnej cieľovke 12 – 54 uhrali „len“ 7-percentný rating a trhový podiel na úrovni 33%.
Hoci stále ide o nadpriemery, je to pokles oproti finále tretej série a výrazný pokles oproti hodnotám, ktoré dosahoval v minulosti. Ani ďalšie týždne nepriniesli výraznejší nárast a seriál sa drží skôr v nižších intenciách, hoci stále sú hodnoty, voči ktorým sa konkurencia len skláňa. Presne pred týždňom však Oteckovia zaznamenali najnižší trhový podiel na úrovni len 29.9%, čo patrí medzi najslabšie výkony seriálu vôbec.