Sestričky vychádzajú zo škandinávskej predlohy Syke, tvorcovia teda mali ľahšiu úlohu a zaujímavé zápletky boli vopred dané, stačilo ich domestikovať. Tento formát má tú výhodu, že lekárska dráma poskytuje väčší priestor na vytvorenie uveriteľnejších dejových liniek ako mali Milenky.
Moderne spracovaná dráma počas pilotnej epizóde ukázala štyri zdravotné sestry s rôznymi životnými osudmi, tie boli vykreslené v dostatočnej miere tak, aby na prvý pohľad zaujali a „nenápadne“ prinútili divákov sa k seriálu vrátiť aj počas ďalších týždňov. K tomu sa pridali jednorázové príbehy pacientov. Formát, ktorý štandardne funguje v zahraničných seriáloch a u nás je v plienkach.
Konkurenciou Sestričiek bol jojkársky Talent. Oba silné programy a piliere jesenných štruktúr oboch televízií a boj to mimoriadne tesný. Pri určení víťaza večera išlo o len tisíce divákov. V komerčnej cieľovke 12–54 utorkový večer vyhrali Sestričky so skvelým výsledkom.
V tejto cieľovke si príbehy zdravotných sestier vybralo 283-tisíc divákov s trhovým podielom 25.2%. Markíza zvíťazila. Talentová šou na Jojke sa musela Sestričkám pokloniť, aj keď len veľmi tesne, druhú epizódu si pozrelo 264-tisíc divákov s podielom 25.1%. Jojka „prehrala“ v obchodnej cieľovke len o desatinu.
Iná situácia bola v cieľovej skupine 12+. Talent vyhral s podielom 23.2% a 480-tisícmi divákov. Sestričky uhrali famózny výkon s 483-tisícovým publikom a trhovým podielom 22.7%.
Veľký televízny premiérový týždeň počas minulých dní prilákal státisíce divákov a premiéry stále lákajú státisíce divákov. Je vidno, že Slováci sú stále zvedaví na programy, ktoré si televízie prichystali na túto jeseň.