Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Recenzia: Agenti S.H.I.E.L.D. bojujú s budúcnosťou, ktorú sami nemajú istú

Začiatkom decembra sa, po deviatich mesiacoch, vrátili na obrazovky televízie ABC Agenti S.H.I.E.L.D. so svojou piatou sériou, ktorá nikdy nemala vzniknúť a bola príkazom vytvorená zo strany koncernu Disney, pod ktorý patrí aj Marvel.

11.12.2017 07:00
agenti shield, agents of shield, shield, Foto:
Piata séria má veľký potenciál.
debata (1)

Predchádzajúca séria nezaznamenala divácky úspech, hoci bola priam dokonalá. Ignorácia zo strany divákov je nevysvetliteľná. I keď je veľkou pravdou, že čoraz viac sa ukazuje, že seriály prestávajú fungovať v televízií a v čoraz markantnejšej miere si seriálu diváci pozerajú na streamovacích platformách v čase, kedy im to vyhovuje. Marvel je bezpochyby ťahúňom a očividne nastal čas, keď sa televízia musia prispôsobiť divákom a nie naopak.

Aj napriek tomu, Agenti sa vrátili v novom vysielacom čase – počas nelichotivého piatkového večera, keď požiadavky na sledovanosť nie sú tak vysoké. Situácia je o to neprehľadnejšia, že ABC po dlhých rokoch opäť vysiela počas piatkov drámy a nie je jasné, aké štandardy sledovanosti sú pre ňu dostačujúce. K tejto téme už celú jeseň vedenie nezaujalo stanovisko. Veľkej premiére piatej série predchádzalo predstavenie nového sci-fi seriálu Inhumans, z ktorého sa stal najväčší prepadák tejto jesene, hoci pôvodne mali byť akousi náhradou za Agentov.

Sledovanosť je nízka, opäť

Najnovšia séria už aj tak bola pod tlakom a Inhumans jej ešte viac poškodili. Premiéru piatej série si pozrelo 2.83 milióna divákov s ratingom 0.7. Čo do počtu divákov, tak sledovanosť mierne vzrástla oproti štvrtej sérii, avšak rating klesol. Tretiu epizódu si pozrelo už len 1.93 milióna s ratingom 0.5. Aj napriek tomu, že ABC mlčí o sledovanosti, tieto hodnoty naozaj stačiť nebudú na ďalšiu sériu. Nikto nečakal, že sa stane zázrak, ale toto je mizéria.

Otvorený koniec štvrtej série šokoval divákov a naznačil zápletku novej série. Agenti sú uväznení vo vesmíre? Po špeciálnej dvojhodinovej premiére, tvorcovia rozohrali naozaj ambiciózny príbeh, s ktorým očividne „nehodili flintu do žita“ a bojujú ďalej o nové epizódy.

Pustili sa do kontroverznej témy zničenej planéty Zem, okolo ktorej rotujú zdecimované zbytky ľudstva pod útlakom rasy Kree. Agenti sa teda nedostali do nepreskúmaného vesmíru, ale boli blízko domova, doslova na jeho prahu, len o približne jedno storočie v budúcnosti. Práve tím agenta Coulsona mal byť poslednou nádejou pre ľudstvo a mali odvrátiť doslovný rozpad planéty.

Rozpad Zeme

Utopická budúcnosť dobre pracovala s novou generáciou ľudí, ktorí nepoznali reálnu podobu modrej planéty, poznali len akési legendy o povrchu. Medzi troskami lietalo niekoľko lodí, v ktorých boli sústredení ľudia spolu s Kree. Mimozemská rasa držala ľudí vo svojom područí a v bezútešných podmienkach, potrebovali ich len ako robotníkov, ktorí im zabezpečujú blahobyt.

Ľudstvo sa ocitlo na pokraji vyhynutia. A to bol aj dôvod skupiny rebelov, ktorá verila, že príde záchrana. Z minulosti. Čo sa aj stalo. Háčik je v tom, že Coulson s tímom je v tomto boji sám, jeden člen tímu – Fitz – zostal v našej súčasnosti, aby pomáhal zvrátiť hroznú budúcnosť. Najväčšie zvrat spočíva v tom, že Zem zničila Daisy (Quake), ktorej sila postupne nabrala takej intenzity, že roztrhala planétu na kusy.

Piata séria sa začala veľmi obstojne. Nastolili sa zaujímavé zápletky, ktoré majú veľký potenciál priniesť – opäť – zaujímavý príbeh, pri ktorom bude tuhnúť krv v žilách. Je dobrým zvykom, že tvorcovia vedia dávkovať jednotlivé odhalenia a zvraty, pričom veľa sa naznačilo v prvých epizódach. Ak to najlepšie má ešte prísť, je sa naozaj načo tešiť.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Marvel #Agenti S.H.I.E.L.D. #Agents of S.H.I.E.L.D. #oseriáloch