Sociálne siete sú mediálnym priestorom, kde vedia politici priamo osloviť veľké množstvo ľudí. Snažia sa preto zaujať čo najvýraznejšie miesto. Ktorým politikom a stranám sa najviac darí? A ktoré investovali najviac do reklamy?
Pozrite si aktuálne štatistiky o politikoch, stranách a ich aktivite na sociálnej sieti Facebook, ktoré monitoruje platforma Politics.social.
Čítajte aj Nepovažujem za podložené, že Zem je guľatá, tvrdí Machala. Hovorilo sa o ňom, že má byť riaditeľ RTVSTop politici
Top politikom na sociálnej sieti Facebook v počte interakcií za posledných 30 dní je zvolený prezident Peter Pellegrini, ktorý za svoje príspevky získal celkom 474-tisíc lajkov, komentárov a zdieľaní. Nasleduje ho premiér Robert Fico s 360-tisíc interakciami a prvú trojicu politikov uzatvára predseda mimoparlamentnej strany Republika Milan Uhrík s viac ako 232-tisíc interakciami. Do prvej päťky sa dostali aj ministri Matúš Šutaj Eštok z Hlasu-SD a Tomáš Taraba, ktorého nominovala strana SNS.
V druhej pätici politikov s najvyšším počtom interakcií je prezidentka Zuzana Čaputová, Miroslav Sopko a Jaroslav Naď z mimoparlamentnej strany Demokrati, minister Ladislav Kamenický zo Smeru-SD a Milan Mazurek z Republiky. Politici z parlamentnej opozície sa do top desiatky nedostali.
Top politické strany
V rámci profilov politických strán zaznamenal najvyšší počet interakcií za posledných 30 dní Smer-SD (1,26 milióna) nasledovaný Hlasom-SD (1,15 milióna). O viac než polovicu menej interakcií dosiahla tretia Republika (497-tisíc). Prvú päťku uzatvárajú OĽANO a priatelia a Demokrati.
Najsilnejšie príspevky
Rebríček jednotlivých príspevkov s najväčším počtom lajkov, komentárov a zdieľaní na Facebooku vedie suverénne premiér Robert Fico. Za posledných 30 dní má v prvej päťke až štyri príspevky. Najviac interakcií zaznamenali príhovory pri príležitosti 79. výročia oslobodenia Bratislavy, diskusia o dvojitom metri Bruselu či komentár k politike Progresívneho Slovenska.
Do prvej pätice príspevkov s najvyšším počtom interakcií sa dostal ešte Peter Pellegrini, ktorý zaznamenal najviac interakcií s príspevkom po prezidentských voľbách, kde sa voličom poďakoval za prejavenú dôveru.
Výdavky na reklamu
Vo výdavkoch na reklamu je už poradie odlišné a vedú strany parlamentnej opozície. PS investovalo za posledný mesiac do propagácie na Facebooku 9520 eur, KDH 8720 eur a SaS 8580 eur. Prekvapením je na štvrtom mieste mimoparlamentná strana Sme rodina. Do reklamy na Facebooku investovala 8380 eur. Prvú päticu uzatvára Smer-SD s výdavkom 6550 eur.