Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Ktorí politici a strany dali najviac peňazí do reklamy na Facebooku? V top 5 sú aj takí, ktorí vás prekvapia

Pozrite si aktuálne štatistiky o politikoch, stranách a ich aktivite na Facebooku.

01.05.2024 00:00
SR Bratislava politika vláda 19. schôdza BAX Foto: ,
Peter Pellegrini a Robert Fico prichádzajú na rokovanie vlády SR.
debata (1)

Sociálne siete sú mediálnym priestorom, kde vedia politici priamo osloviť veľké množstvo ľudí. Snažia sa preto zaujať čo najvýraznejšie miesto. Ktorým politikom a stranám sa najviac darí? A ktoré investovali najviac do reklamy?

Pozrite si aktuálne štatistiky o politikoch, stranách a ich aktivite na sociálnej sieti Facebook, ktoré monitoruje platforma Politics.social.

lukáš machala Čítajte aj Nepovažujem za podložené, že Zem je guľatá, tvrdí Machala. Hovorilo sa o ňom, že má byť riaditeľ RTVS

Top politici

Top politikom na sociálnej sieti Facebook v počte interakcií za posledných 30 dní je zvolený prezident Peter Pellegrini, ktorý za svoje príspevky získal celkom 474-tisíc lajkov, komentárov a zdieľaní. Nasleduje ho premiér Robert Fico s 360-tisíc interakciami a prvú trojicu politikov uzatvára predseda mimoparlamentnej strany Republika Milan Uhrík s viac ako 232-tisíc interakciami. Do prvej päťky sa dostali aj ministri Matúš Šutaj Eštok z Hlasu-SD a Tomáš Taraba, ktorého nominovala strana SNS.

odkaz Foto: Politics.social
Politics.social top politici

V druhej pätici politikov s najvyšším počtom interakcií je prezidentka Zuzana Čaputová, Miroslav Sopko a Jaroslav Naď z mimoparlamentnej strany Demokrati, minister Ladislav Kamenický zo Smeru-SD a Milan Mazurek z Republiky. Politici z parlamentnej opozície sa do top desiatky nedostali.

Top politické strany

V rámci profilov politických strán zaznamenal najvyšší počet interakcií za posledných 30 dní Smer-SD (1,26 milióna) nasledovaný Hlasom-SD (1,15 milióna). O viac než polovicu menej interakcií dosiahla tretia Republika (497-tisíc). Prvú päťku uzatvárajú OĽANO a priatelia a Demokrati.

odkaz Foto: Politics.social
Politics.social top politické strany

Najsilnejšie príspevky

Rebríček jednotlivých príspevkov s najväčším počtom lajkov, komentárov a zdieľaní na Facebooku vedie suverénne premiér Robert Fico. Za posledných 30 dní má v prvej päťke až štyri príspevky. Najviac interakcií zaznamenali príhovory pri príležitosti 79. výročia oslobodenia Bratislavy, diskusia o dvojitom metri Bruselu či komentár k politike Progresívneho Slovenska.

Do prvej pätice príspevkov s najvyšším počtom interakcií sa dostal ešte Peter Pellegrini, ktorý zaznamenal najviac interakcií s príspevkom po prezidentských voľbách, kde sa voličom poďakoval za prejavenú dôveru.

odkaz Foto: Politics.social
Politics.social top príspevky

Výdavky na reklamu

Vo výdavkoch na reklamu je už poradie odlišné a vedú strany parlamentnej opozície. PS investovalo za posledný mesiac do propagácie na Facebooku 9520 eur, KDH 8720 eur a SaS 8580 eur. Prekvapením je na štvrtom mieste mimoparlamentná strana Sme rodina. Do reklamy na Facebooku investovala 8380 eur. Prvú päticu uzatvára Smer-SD s výdavkom 6550 eur.

odkaz Foto: Politics.social
Politics.social výdavky na reklamu

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #facebook