Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Pre Slovákov sú sociálne siete oveľa väčším a obľúbenejším zdrojom informácií, ako je priemer v EÚ

Vyplýva to z najnovšieho prieskumu Eurobarometer.

20.11.2023 10:10
sociálne siete, mladí ľudia Foto:
Ilustračné foto.
debata

Obyvatelia v Európskej únii najčastejšie čerpajú informácie z televízií a online serverov, ukazuje najnovší prieskum Eurobarometer. Medzi Slovákmi sú po televízii druhým najpoužívanejším informačným zdrojom sociálne siete. Podiely sa však veľmi líšia v závislosti od veku používateľa.

Alexandra Dubovská Čítajte rozhovor Šéfka produkcie Markízy: Ďalšia séria Dunaja bude strhujúca, máme však už náhradu. Píšeme aj nový denný seriál, ktorý vystrieda Mamu

Pre 71 % respondentov v EÚ je televízia najčastejším zdrojom informácií, pričom za najdôveryhodnejšie sú označované verejnoprávne médiá. Druhé najobľúbenejšie sú spravodajské weby, ktoré zaradilo medzi najpoužívanejšie prostriedky 42 % respondentov. Nasledujú rádio a sociálne siete (zhodne 37 %). Informácie z novín čerpalo 21 % ľudí. Respondenti mohli na otázku uviesť viac odpovedí.

Na Slovensku je situácia podobná so 73 % respondentov, ktorí označili televíziu medzi zdroje, z ktorých čerpajú najčastejšie správy. Na druhom mieste sú rádiá (49 %) tesne nasledované sociálnymi sieťami, ktoré však so 47 % preskočili spravodajské portály (32 %) aj tlačené noviny (11 %).

Médiá používané na sledovanie spravodajstva: Ktoré z nasledujúcich médií ste najčastejšie využívali na sledovanie spravodajstva za posledných 7 dní? Respondenti mohli označiť viacero odpovedí, toto je päť najčastejších odpovedí:

Foto: Eurobarometer 2023
Eurobarometer. médiá

V porovnaní s rokom 2022 podiely offline kanálov skôr stagnovali alebo klesali. Podiel respondentov v EÚ, ktorí sa informujú cez sociálne siete, však medziročne stúpol o 11 percentuálnych bodov. Nárast zaznamenali tiež video platformy, aplikácie pre posielanie správ či podcasty.

Výber informačných kanálov sa vo veľkej miere odvíja od veku používateľov, a to tak v EÚ ako aj na Slovensku. Televízia je najpopulárnejším zdrojom informácií medzi respondentmi vo veku 55+, ale aj medzi 40 až 54 ročnými. Jej podiel však výrazne klesá s klesajúcim vekom. Medzi najmladšími používateľmi vo veku 15 až 24 rokov popularitu televízie prekonali sociálne siete, z ktorých čerpá informácie až 61 % mladých v tejto vekovej kategórii.

Foto: Eurobarometer 2023
Eurobarometer. vek

Najväčší záujem mali slovenskí respondenti o vnútroštátnu politiku (54 %), európske a medzinárodné záležitosti (38 %) a až potom o miestne spravodajstvo (32 %), ktoré ovládlo rebríček v európskom priemere preferencií (50 %).

Témy spravodajstva: Pokiaľ ide o spravodajstvo a ďalšie informácie, ktoré z nasledujúcich tém ste sledovali za posledných 7 dní? Respondenti mohli označiť viacero odpovedí:

Foto: Eurobarometer 2023
Eurobarometer, témy spravodajstva

Detailnejšie informácie o Slovenskej republike si môžete pozrieť v tomto reporte.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #prieskum #Eurobarometer