Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Facebook už spoplatňuje aj Slovensko: Suma, ktorú si pýta, vyráža dych. Je to viac ako najdrahší Netflix

Cena nie je konečná, budúci rok sa ešte zvýši.

07.11.2023 09:15
facebook, sociálne siete Foto:
Ilustračné foto.
debata (8)

Facebook a Instagram zaviedli už aj v Európe platenú verziu, ktorá nezobrazuje reklamy. Spoločnosť Meta, ktorá je vlastníkom obidvoch sociálnych sietí, zavádza za ich používanie mesačné predplatné.

Ceny za Facebook a Instagram bez reklám sú stanovené v závislosti od toho, kde si predplatné zakúpite. Na webe je to 9,99 € mesačne, no na mobile až 12,99 € mesačne. Predplatné sa vzťahuje na všetky prepojené účty Facebook a Instagram.

Ponuku na predplatné bez reklamy už dostali prví používatelia. Takto vyzerá:
Facebook bez reklám Fotogaléria - 7 fotiek Všetky fotky

Meta si za svoje sociálne ciene stanovila cenu poriadne vysoko. Na porovnanie, Netflix si účtuje za predplatné od 7,99 eura do 11,99 eura mesačne, YouTube Premium stojí približne 12 eur a prémiová služba Spotify zhruba 11 eur.

Spoločnosť Meta, ktorá vlastní obidve sociálne siete, avizuje, že od budúceho roka ceny ešte zvýši. Do 1. marca 2024 sa počiatočné predplatné vzťahuje na všetky prepojené účty používateľa. Od 1. marca 2024 sa už bude za každý ďalší účet uvedený v Centre účtov používateľa účtovať dodatočný poplatok vo výške 6 eur mesačne na webe a 8 eur mesačne v mobile, teda v systéme iOS a Android.

Predplatné bez reklám je k dispozícii používateľom od 18 rokov. Meta ubezpečuje, že pre tých, ktorí sa rozhodnú používať sociálne siete zdarma, zostane ich „zákaznícka skúsenosť“ rovnaká. Budú sa im zobrazovať reklamy, ktoré sú pre nich relevantné. Inzerenti budú i naďalej môcť prevádzkovať personalizované reklamné kampane.

Podľa Mety tým spoločnosť reaguje na európske predpisy týkajúce sa ochrany osobných údajov. „Aby sme vyhoveli európskym predpisom, zavádzame novú možnosť predplatného v EÚ, EHP a Švajčiarsku. Počas platenia predplatného sa ich informácie nebudú používať na reklamy,“ uvádza spoločnosť na svojom webe.

Facebook na konci roka 2022 v Európe denne využívalo približne 300 miliónov ľudí. Európania sa podieľajú na približne jednej pätine predaja reklamy spoločnosti Meta.

Platenú verziu bez reklám na základe mesačného predplatného testuje na anglicky hovoriacich trhoch mimo USA aj TikTok. Čínska platforma na zdieľanie krátkych videí skúša uplatniť mesačný poplatok 4,99 dolára (v prepočte 4,77 eura).

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #facebook #Instagram #sociálne siete #Meta Platforms