Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Návštevnosť webov: Konzervatívne denníky Postoj a Štandard odkryli karty

Na slovenské weby si v júni kliklo menej ľudí ako minulý rok, Pluske sa však opäť podarilo predbehnúť Sme.

04.07.2022 00:06
dvojica, počítač, notebook, internet, mapa,... Foto:
Slovenské weby mali v júni menej návštevníkov ako minulý rok.
debata (1)

Slovenské weby v júni navštívilo viac ako 4 milióny unikátnych používateľov. Je to takmer rovnaká návštevnosť ako v predchádzajúcom mesiaci, pokles predstavuje len 0,5 percenta. Voči minulému roku je už pokles väčší, o stratu 2,2 percenta návštevníkov sa postaral aj mimoriadne teplý jún.

Novinkou v meraní sú dva konzervatívne spravodajské portály – Postoj a Štandard, ktoré zverejnili svoje čísla návštevnosti. Vyplýva to z oficiálneho auditu návštevnosti webových portálov IABmonitor.

Pluska predbehla Sme

Najnavštevovanejším slovenským webom sú naďalej Aktuality.sk. V júni si na vlajkovú loď mediálneho domu Ringier Slovakia kliklo 2,64 milióna unikátnych návštevníkov (RU). Pozíciu jednotky slovenského internetu si Aktuality udržali aj napriek poklesu návštevnosti o takmer 5 percent voči predchádzajúcemu mesiacu a o takmer 8 percent v medziročnom porovnaní.

Pozíciu dvojky si obhájil Zoznam.sk, ktorý v júni navštívilo 2,55 milióna používateľov a môže sa pochváliť nárastom o 0,3 percenta voči predchádzajúcemu mesiacu a viac ako 4-percentným medziročným nárastom.

Zmena nastala na tretej priečke, ktorú muselo opustiť Sme.sk. Spravodajský portál vydavateľstva Petit Press predbehla Pluska.sk, na ktorú si v júni kliklo 2,34 milióna používateľov a posunula tak Sme.sk na štvrtú pozíciu s náskokom 10 650 návštev­níkov. Pluske sa podarilo vytlačiť Sme z tretej priečky už druhýkrát za posledný rok, prvýkrát si tento úspech pripísala v apríli.

Obidva portály zaznamenali pokles o viac ako 2 percentá voči predchádzajúcemu mesiacu. Medziročne však znížilo svoju návštevnosť výraznejšie Sme.sk. Stratilo 7 percent návštevníkov, kým Pluska.sk si ich udržala na zhruba rovnakej úrovni.

Prvú päťku najnavštevova­nejších webov uzatvára Pravda.sk s návštevnosťou tesne nad 2 miliónmi unikátnych používateľov. Spravodajský portál mediálneho domu OUR MEDIA SR je zároveň posledným webom, ktorého návštevnosť prekročila dvojmiliónovú hranicu. Počet návštevníkov Pravda mierne zvýšila aj voči predchádzajúcemu mesiacu aj medziročne.

surfovanie na webe Čítajte aj Návštevnosť webov: Najviac klikáme na spravodajstvo a bulvár

Skokanom júna je televízny web Jojky

Najvyšší nárast v prvej dvadsiatke webov si pripísal televízny web Jojky. Návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu zvýšil o takmer 16 percent a medziročne až o takmer 26 percent. S návštevnosťou 1,23 milióna RU tak poskočil o 4 priečky na 18. pozíciu.

Z prvej dvadsiatky, naopak, vypadol web RTVS, ktorý po silnom hokejovom máji opäť klesol na aprílové čísla. V rebríčku spadol o 7 miest na 25. pozíciu s návštevnosťou necelých 850-tisíc používateľov, čo je voči máju 33 percentný pokles. Bez tohtoročného futbalového šampionátu si pohoršil si aj medziročne, a to o 25 percent.

Karty odkryli konzervatívne weby

Portfólio IABmonitora rozšírili minulý mesiac dva konzervatívne spravodajské portály. Web denníka Postoj, ktorého šéfredaktorom je Martin Hanus, navštívilo v júni 458 510 unikátnych používateľov. Voči predchádzajúcemu mesiacu to predstavuje pokles o takmer 7 percent, v rebríčku mu patrí 33. priečka.

Na Denník Štandard, ktorého zakladateľom je producent Peter Núñez a šéfredaktorom Jaroslav Daniška, si v júni kliklo 200-tisíc návštevníkov a patrí mu 51. priečka v rebríčku návštevnosti slovenských webov. Voči predchádzajúcemu mesiacu stratil viac ako 100-tisíc čitateľov a jeho návštevnosť poklesla o 35 percent. Pre web bude písať od júla komentátor Dag Daniš, ktorý predtým pôsobil v Postoji. V IABmonitore sa Štandard zobrazuje pod hlavičkou vydavateľstva News and Media Holding, pod ktoré prešlo jeho obchodné zastúpenie.

Top 20 webov v júni 2022:

Por. Zmena Web Prevádzkovateľ návštevnosť za jún 2022 (RU) porovnanie s májom 2022 porovnanie s júnom 2021
1. aktuality.sk Ringier Slovakia 2 644 445 –4,6% –7,6%
2. zoznam.sk Zoznam 2 551 954 +0,3% 4,1%
3. +1 pluska.sk News And Media Holding 2 348 155 –2,1% –0,1%
4. –1 sme.sk Petit Press 2 337 508 –2,9% –7,1%
5. pravda.sk OUR MEDIA SR 2 031 608 +0,9% 0,5%
6. cas.sk FPD Media 1 924 481 –0,3% –4,4%
7. topky.sk Zoznam 1 844 285 –1,3% +8,0%
8. +2 dobrenoviny.sk Nearby smart communication 1 764 985 –0,7% +29,7%
9. –1 bazos.sk Radim Smička 1 764 361 –4,2% –3,0%
10. –1 hnonline.sk MAFRA Slovakia 1 704 514 –4,8% –11,4%
11. heureka.sk Heureka shopping 1 680 155 –0,3% –4,6%
12. +1 tvnoviny.sk Markíza – Slovakia 1 644 685 +7,7% –2,5%
13. +1 webnoviny.sk SITA, Slovenská tlačová agentúra 1 568 280 +3,6% +31,2%
14. –2 startitup.sk Startitup 1 566 594 –2,5% –3,1%
15. dnes24.sk Global24 1 465 628 –1,6% +22,2%
16. interez.sk Startitup 1 392 629 +5,2% +49,2%
17. noviny.sk Mac TV 1 283 036 +0,4% +10,4%
18. +4 joj.sk Mac TV 1 228 285 +15,7% +25,7%
19. refresher.sk REFRESHER Media 1 191 505 +0,5% +0,7%
20. dennikn.sk N Press 1 130 316 –2,5% –19,8%
             

Ringier klesol pod 3 milióny

Najväčším prevádzkovateľom slovenských webov je mediálny dom Ringier Slovakia so svojou vlajkovou loďou Aktuality.sk. V júni však návštevnosť jeho portfólia webov klesla pod trojmiliónovú hranicu. Za posledný rok sa tak stalo len druhýkrát, naposledy v marci tohto roku.

Na druhú priečku sa opäť prepracoval Zoznam so svojimi webmi Zoznam.sk a Topky.sk. Na tretiu priečku tak odsunul mediálny dom News and Media Holding, ktorý má v portfóliu bulvárnu Plusku.sk či ekonomický portál Trend.sk a najnovšie už aj spomínaný Dennikstandard.sk.

Viac ako dva milióny návštevníkov si ešte pripisujú tri vydavateľstvá. Štvrtá priečka patrí Petit Pressu prevádzkujúcemu Sme.sk, piata spoločnosti Startitup a šiesta mediálnemu domu OUR MEDIA SR, pod ktorú patrí Pravda.sk aj portál Mediaklik.sk.

V prvej desiatke prevádzkovateľov webových portálov si výrazne polepšila SITA, ktorá poskočila až o tri priečky na 7. pozíciu. Na druhej strane, najväčší pokles zaznamenala MAFRA Slovakia, pod ktorú patrí portál Hnonline.sk. Spadla o tri pozície nižšie a uzatvára tak top desiatku.

Top 10 prevádzkovateľov webov v júni 2022:

Por. Zmena Prevádzkovateľ Weby návštevnosť za jún 2022 (RU) porovnanie s májom 2022 porovnanie s júnom 2021
_____________­________________________­________________________­_________________
1. Ringier Slovakia aktuality.sk, azet.sk, nehnutelnosti.sk, autobazaer.eu… 2 957 980 –3,0% –6,5%
_____________­________________________­________________________­_________________
2. +1 Zoznam zoznam.sk, topky.sk 2 780 624 +1,1% +1,8%
_____________­________________________­________________________­_________________
3. –1 News And Media Holding pluska.sk, centrum.sk, dennikstandard.sk, trend.sk… 2 732 248 –1,6% +5,3%
_____________­________________________­________________________­_________________
4. Petit Press sme.sk 2 337 508 –2,9% –7,1%
_____________­________________________­________________________­_________________
5. Startitup startitup.sk, interez.sk, emefka.sk, imhd.sk 2 271 801 +1,1% +0,8%
_____________­________________________­________________________­_________________
6. OUR MEDIA SR pravda.sk, birdz.sk, mediaklik.sk 2 049 401 –0,1% +0,4%
_____________­________________________­________________________­_________________
7. +1 Markíza – Slovakia markiza.sk, tvnoviny.sk 2 017 924 +2,7% –1,3%
_____________­________________________­________________________­_________________
8. +3 SITA, Slovenská tlačová agentúra webnoviny.sk, zdravoteka.sk, bratislava.den, foaf.sk… 1 937 114 +5,4% +28,2%
_____________­________________________­________________________­_________________
9. FPD Media cas.sk 1 924 481 –0,3% –4,4%
_____________­________________________­________________________­_________________
10. –3 MAFRA Slovakia hnonline.sk, svetevity.sk, zlacnene.sk, ticketportal.sk… 1 889 888 –4,5% –13,3%
             

Lídrom mediálnych webov je Mediaklik

V kategórii Marketing a médiá sú zaradené štyri weby. Najnavštevovanejším je Mediaklik.sk, ktorý v júni navštívilo viac ako 193-tisíc unikátnych používateľov, čo predstavuje o 18 percent viac ako v predchádzajúcom mesiaci.

Druhá priečka patrí webu Strategie.sk, na ktorý si kliklo viac ako 59-tisíc ľudí. Voči predchádzajúcemu mesiacu to však predstavuje 20 percentný pokles a medziročne až 45 percentný. Júnovou trojkou je portál Omediach.com s viac než 45-tisícovou návštevnosťou, ktorý rovnako zaznamenal pokles.

Štvorkou spomedzi mediálnych webov je portál Mediálne patriaci pod Trend.sk. V júni ho navštívilo 30-tisíc používateľov. Pripísal si však výrazný medzimesačný nárast o 52 percent a tiež medziročný nárast až o 103 percent.

Weby zaradené v kategórii Marketing a médiá:

Por. Web Prevádzkovateľ návštevnosť za jún 2022 (RU) porovnanie s májom 2022 porovnanie s júnom 2021
1. mediaklik.sk OUR MEDIA SR 193 291 +18,1% n/a
2. strategie.sk MAFRA Slovakia 59 258 –20,0% –44,8%
3. omediach.com Miramedia 45 598 –13,2% –5,7%
4. trend.sk/Mediálne News And Media Holding 30 154 +51,6% +103,1%
           

Zdroj údajov: IAB Slovakia / IABmonitor

Portál Mediaklik.sk patrí do vydavateľského domu OUR MEDIA SR.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #návštevnosť webov #IABmonitor