Najväčší svetový pivovar Anheuser-Busch Inbev (AB Inbev) sa stal jedným z hlavných sponzorov olympijských hier. Belgická spoločnosť podpísala s Medzinárodným olympijským výborom zmluvu na tri olympiády počnúc tohtoročnými hrami v Paríži. Zmluva sa vzťahuje aj na zimné olympijské hry 2026 v Miláne a letné olympijské hry 2028 v Los Angeles.
Čítajte aj Programové otrasy v Jojke: Stačili dva týždne a je tu prvý prepadák, druhú šancu dostáva...Pivo a šport patria k sebe
Oficiálnym pivom hier bude nealkoholické pivo Corona Cero. Do portfólia pivovaru patria napríklad aj Budweiser či Stella Artois. „Pivo a šport sú najlepšie pohromade. Sme hrdí na to, že sme prvým pivným sponzorom olympijských hier na úrovni celosvetového partnerstva,“ uviedol generálny riaditeľ AB Inbev Michel Doukeris a dodal: „Toto partnerstvo je príležitosťou pre náš segment pozitívne ovplyvniť a zapojiť miliardy fanúšikov po celom svete.“
Belgický pivovar uzavrel dohodu s Medzinárodným olympijským výborom na poslednú chvíľu. Hodnotu kontraktu spoločnosť nezverejnila. Finančné odhady hovoria o tom, že značky za partnerstvo hier v programe „The Olympic Partner TOP“ platia okolo 300 miliónov dolárov (v prepočte 274 miliónov eur) za štvorročné obdobie, do ktorého spadajú jedny letné a jedny zimné hry.
Hlavnými sponzormi olympijských hier sú AirBnb, Alibaba, Coca-Cola, P & G, Toyota alebo Visa. Medzinárodný olympijský výbor očakáva za obdobie 2021 – 2024 príjem okolo 3 miliárd dolárov. Marketingové práva predstavujú necelú tretinu, najväčšiu časť tvoria vysielacie práva.