Elon Musk v posledných rokoch púta poriadnu pozornosť médií ale aj svetových lídrov – častokrát sa stáva, že sa o jeho názor zaujímajú lídri pri vojnových konfliktoch ale aj ľudia z biznisu. Pred časom kúpil sociálnu sieť Twitter, ktorá však teraz čelí poriadnym problémom.
Sociálna sieť X, ktorú vlastní Elon Musk, môže do konca roka prísť až o 75 miliónov USD (68,71 milióna eur) na príjmoch z reklamy. Desiatky veľkých inzerentov totiž pozastavili svoje marketingové kampane na platforme, uviedol denník New York Times. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Čítajte viac Namiesto koncesionárskych poplatkov peniaze priamo od štátu. RTVS čakajú zmeny financovaniaSpoločnosti nechcú inzerovať
Muskova podpora antisemitského príspevku na platforme spôsobila, že viaceré spoločnosti vrátane Walt Disney a Warner Bros Discovery zastavili reklamu na sociálnej sieti.
Spoločnosť X na to zareagovala podaním žaloby na organizáciu Media Matters, ktorá sa zaoberá sledovaním médií. Obvinila ju z ohovárania. Dôvodom je správa organizácie, v ktorej uviedla, že reklamy veľkých značiek vrátane Apple a Oracle sa na platforme X objavili vedľa príspevkov propagujúcich Adolfa Hitlera a nacizmus.
Podľa interných dokumentov, ktoré mal k dispozícii denník New York Times, viac ako 200 reklamných divízií spoločností, ako sú Airbnb, Amazon, Coca-Cola či Microsoft, už zastavili alebo uvažujú o zastavení svojich reklám na sociálnej sieti X.
Ide o obrovské peniaze
Podľa piatkového (24. 11.) vyjadrenia spoločnosti X vyššie uvedený škandál ohrozuje reklamné príjmy v objeme 11 miliónov USD. X tvrdí, že niektorí inzerenti sa na platformu vrátili, a preto nedokáže uviesť presné číslo.
Čítajte viac Podvodníci majú novú metódu: Firmy by si mali dávať pozor, na čo klikajú ich zamestnanciOdkedy Musk pred rokom kúpil Twitter, ktorého názov zmenil na X, mnohé firmy obmedzili výdavky na platforme pre obavy zo šírenia dezinformácií a nenávistných prejavov. Podľa Reuters príjmy z reklamy platformy v USA klesli od Muskovho prevzatia každý mesiac medziročne minimálne o 55 %.
Koncom minulého týždňa oznámila aj Európska komisia (EK), že na X zatiaľ nebude umiestňovať reklamy. Zdôvodnila to alarmujúcim nárastom dezinformácií a nenávistných prejavov.
Podobné problémy s inzerentmi mali v minulosti aj iné online služby, napríklad videoplatforma YouTube spoločnosti Google. Tá vtedy sprísnila dohľad nad obsahom, aby získala späť reklamných zákazníkov.