Október, možno na prekvapenie, už dlhodobo obsahuje najviac reklám v televíznych reklamných blokoch v porovnaní s ostatnými mesiacmi. Najvyšší počet reklám odvysielala TV JOJ, spolu takmer 25-tisíc reklám počas 31 októbrových dní. TV Markíza odvysielala 21 200 reklám, spravodajská televízia ta3 5405 reklám a RTVS 1324.
Čítajte viac Šimkovičová túži po väčšej moci, chce riešiť granty pre umelcov. Ide o propagandu, tvrdí odborníkReklamné spoty trvajú rôzne, od 10 sekúnd až po viac ako minútu, čo je však ojedinelé. Najviac reklám má 20 sekúnd. V jednom reklamnom bloku mala tak najviac reklám TV Markíza, keďže má o takmer 50 % menej 30 sekundových spotov ako TV JOJ. Jojka mala v októbri priemerne 16 reklám v v jednom reklamnom bloku, no Markíza ich odvysielala priemerne až 18 v jednom reklamnom bloku.
TV Markíza mala tiež najvyšší počet odvysielaných sponzorských odkazov. Počas októbra odvysielala denne priemerne 105 sponzorov počasia, sponzora upútavky či sponzora pred/počas a po relácii. Nasleduje RTVS Jednotka, Jojka a TA3. Sponzorský odkaz trval 5 alebo 10 sekúnd.
Kantar na Slovensku monitoruje reklamy a sponzorské odkazy v televíziách, rádiách, novinách, časopisoch, kine, outdoore, instore a na internete (baner a video) už viac ako 20 rokov. V prípade televízií monitoruje reklamu z týchto staníc: Jednotka, Dvojka, Šport, Markíza, Dajto, Doma, Nova International, Krimi, JOJ, Plus, Prima Plus, Joj 24,Jojko, TA3, Wau, Film+, Spektrum, AMC, Sport1 (spolu 19 staníc so slovenskou reklamou).