Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji patria k najväčším športovým sviatkom roka. Obrovským diváckym ťahákom sú zápasy slovenskej reprezentácie a boje o medaily. Vysoká sledovanosť ide ruka v ruke so záujmom firiem o reklamu. Počas tohtoročného šampionátu investovalo 41 zadávateľov celkovo 23,6 milióna eur, čo je až o 110 % viac ako v minulom roku.
Čítajte aj Chystá sa exkluzívny dokument o Zuzane Čaputovej: Bude to jej rozlúčka s prezidentským palácomSpoločnosť Kantar zmonitorovala výdavky do reklamy v televízii, rádiu, na internete, v outdoore a printe (novinách a časopisoch). Nie je prekvapením, že jednoznačnými „víťazmi“ sú stávkové spoločnosti, ktoré obsadili prvé priečky rebríčka.
Najviac investoval Tipsport (6,1 milióna eur), nasleduje Fortuna (4,6 mil. eur) a prvú trojku uzatvára Niké (2,6 mil. eur). Na štvrtej priečke sa umiestnila Škoda Auto Slovensko (2,5 milióna eur), za ňou Tipos (2,4 mil. eur) a šestku najväčších zadávateľov do reklamy uzatvára generálny partner šampionátu – Kaufland SR (2,1 mil. eur).
Na tohtoročných majstrovstvách sveta vo Fínsku a Lotyšsku skončila slovenská reprezentácia na 9. mieste. Zápasy zo šampionátu poslednýkrát odvysielala RTVS na svojej stanici Šport. Na najbližších päť rokov (2024 – 2028) získala exkluzívne vysielacie práva skupina JOJ, ktorá ich bude vysielať na JOJ Šport a TV JOJ.
Spoločnosť Kantar spracovala podklady zo softwaru na monitoring výdavkov do reklamy AdexSpotXL (monitoring výdavkov do reklamy) a AdScope (databanka kreatív). Uvedené sumy výdavkov reprezentujú komunikáciu v cenníkových cenách bez zohľadnenia prípadných zliav či bonusov.