Keď hľadáme inšpiráciu pre nákup produktov, stále sú pre každého druhého z nás prvou voľbou online vyhľadávače, najmä Google. Sociálne siete im už však dýchajú na chrbát a o pár rokov bude pravdepodobne všetko inak. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti NMS Market Research Slovakia.
Čítajte aj To najlepšie ešte len príde o pár dní: Pripravte sa na letný nával seriálových megahitovZo sociálnych sietí má Instagram najlepšie našliapnuté na to, aby porazil Google. „Raketovo rastie medzi mladými zákazníkmi, ktorí ho preferujú pri vyhľadávaní inšpirácie pre nové produkty. Pri generácii Z už dokonca Google aj zľahka porazil,“ približuje NMS výsledky prieskumu.
A ako je na tom TikTok, ktorý valcuje všetky zahraničné štatistiky? „Na Slovensku medzi mladými nadobúda na sile, ale na Instagram ešte nemá. Aktuálne TikTok využíva na hľadanie inšpirácie približne 13 % mileniálov a generácie Z. A to je dokonca menej, ako v tomto prieskume získala televízia,“ uvádza NMS.
Čítajte aj Prvý fantasy seriál u nás Vedma: Keď ambície predbehnú tvrdú realitu, skončia veľmi ďaleko od dokonalostiKlasická televízia má pri hľadaní inšpirácie stále svoju silu. Využíva ju približne štvrtina populácie. „Aj s ohľadom na vyššie uvedené výsledky nie je prekvapivé, že častejšie sa ňou nechajú inšpirovať staršie generácie v porovnaní s mladšími,“ dodáva NMS.
Ďalším trendom, o ktorom sa hovorí už dlhšie, je klesajúca krivka Facebooku pri najmladšej generácii Z, hoci je stále tretím najčastejším zdrojom, kde sa mladí chodia inšpirovať pre kúpu nových produktov.
Zlé renomé TikTok neohrozuje
Kontroverzné informácie o tom, ako TikTok využíva naše osobné údaje, neohrozili jeho využívanie na Slovensku. Respondenti v prieskume uviedli, že dôvodom, prečo prestali používať TikTok, bolo skôr to, že ich prestal baviť, ako obava zo zneužitia dát.
„Napriek tomu tieto obavy netreba brať na ľahkú váhu. Medzi používateľmi TikToku sa vyskytujú – pociťuje ich približne 40 % z nich. Zatiaľ však nie sú dôvodom na to, aby TikTok prestali používať,“ uzatvára NMS.