Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Pokračovanie článku: Firmy so „zelenou pečiatkou“ získajú konkurenčnú výhodu. Aj zákazníkov e-shopov ovplyvňuje udržateľný spôsob podnikania

Kto sa môže stať udržateľným e-shopom?

Každý e-shop, ktorý chce byť na Heureke prezentovaný ako udržateľný a získať ikonu „Udržateľný e-shop“, musí vyplniť dotazník z rôznych oblastí zodpovedného prístupu k svojmu podnikaniu. Každá z položených otázok má inú bodovú váhu.

Aby sa e-shop stal udržateľným a získal ikonu, musí dosiahnuť aspoň minimálnu bodovú hranicu. Po splnení tejto podmienky je považovaný za udržateľný. Zelená ikona „Udržateľný e-shop“ bude umiestnená nielen na e-shope, ale najmä na stránkach Heureky, vedľa certifikátov ako Overené zákazníkmi alebo ocenenie Shop roku, kde bude tento rok prvýkrát udelená aj „Cena udržateľného e-shopu“.

Ikona „Udržateľný e-shop“. Foto: Heureka
Heureka, ikona Udržateľný e-shop Ikona „Udržateľný e-shop“.

Oblasti dotazníka na získanie certifikátu „Udržateľný e-shop“:

  • Zodpovedný prístup k životnému prostrediu.
  • Balenie produktov do recyklovaných alebo obnoviteľných materiálov.
  • Klimaticky neutrálna doprava tovaru k zákazníkovi, ekologické nakladanie s odpadom.
  • Úspora elektrickej energie a vody, dodržiavanie uhlíkovej neutrality.
  • Udržateľnosť produktov – materiály a procesy ich spracovania dodržujú udržateľné postupy a nepoškodzujú životné prostredie.
  • Zodpovedný prístup k zamestnancom – zaručenie bezpečných pracovných podmienok, dodržiavanie základných ľudských práv a adekvátnej mzdy, dohliadanie na rovnaké mzdy mužov a žien na porovnateľných pozíciách, zamestnanecké benefity, zvyšovanie kvalifikácie, začleňovanie znevýhodnených skupín osôb nad rámec zákonnej povinnosti.
  • Zodpovedný prístup k dodávateľom – základná znalosť celého dodávateľského reťazca, nastavenie férových ​​cien, nezneužívanie prípadného monopolného postavenia, úhrada všetkých zmluvných záväzkov a nevytváranie druhotnej platobnej neschopnosti.
  • Zodpovedný prístup k zákazníkom – poskytnutie transparentných informácií zákazníkovi (VOP, reklamačný proces), zavedenie interného procesu ochrany osobných údajov.
  • Zodpovedný prístup k riadeniu spoločnosti – prípadný zisk alebo jeho časť je využívaná pre rozvoj napĺňania verejnoprospešných cieľov, firma má nastavený etický kódex, antikorupčné opatrenia, zabezpečuje transparentný prístup k informáciám zainteresovaným skupinám osôb.
  • Zodpovedný prístup ku komunite – firma je držiteľom certifikácie, je súčasťou udržateľnej iniciatívy (napr. B Corp, Dopper Wave), venuje sa dobrovoľníckej aktivite, ktorá prispieva k riešeniu environmentálnych alebo sociálnych problémov.

Viac informácií nájdete webe udrzatelnyeshop­.sk.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #e-commerce #Heureka #online nakupovanie #e-shopy