„Články píšem ja, Dušan Víglaský a budem ich písať naďalej. Zdá sa, že vám to nejako nevyhovuje,“ uviedol majiteľ Dráčika na webe hračkárstva v článku s názvom „Denník Sme a iné médiá klamú“.
Reagoval v ňom na medializáciu jeho článkov, ktoré na stránke pribúdajú už od začiatku februára a internetové hračkárstvo tak začalo pripomínať skôr dezinformačný web ako obchod s hračkami. Desiatky textov sa týkajú vojny na Ukrajine, obrannej dohody Slovenska a USA, pandémie a očkovania, ale aj LGBTI+ menšiny.

Doposiaľ firma na otázky, kto je autorom príspevkov a prečo sa rozhodla zverejňovať na webe obchodu s hračkami kontroverzné vyjadrenia k aktuálnym spoločenským a politickým témam, nereagovala. Len v jednom zo starších článkov autor (podpísaný ako Dráčik) uviedol, prečo publikuje takéto príspevky: „Píšem, lebo nemám inú možnosť a považujem to za dôležité vyjadriť svoj názor a postoj.“ Dušan Víglaský však rozhovory neposkytuje a na mailové otázky nereaguje.
Lego už zareagovalo
Kvôli šíreniu demagógie na webe hračkárstva vznikla iniciatíva Dajte im vedieť, kde majú ľudia k dispozícii zoznam výrobcov hračiek, s ktorými Dráčik spolupracuje. Prostredníctvom zverejnených kontaktov môžu napísať firmám svoj názor na to, ako sa hračkárstvo prihovára svojim zákazníkom. „Možno to bude len výstrel do tmy. Možno sa nič nestane. Ale je to jedna z mála vecí, čo s tým môže morálna a uvedomelá časť spoločnosti urobiť,“ uvádzajú autori iniciatívy.


Víglaský v spomenutom článku uvádza, že Dráčik má viac ako sto dodávateľov a „iba jeden poslal alibistickú odpoveď, že ruší reklamu na webe, ktorá ani nikdy neexistovala, a tou firmou je Lego“. „Principiálne som sa Lega opýtal, ktoré slovo alebo vyjadrenie je v rozpore s ich hodnotami, ktorým by som niekoho urážal. Konkrétnu odpoveď som nedostal, iba alibistické vyjadrenie, že monitorujú situáciu. Super monitorujte, ale to čo ste poslali do médií, poškodzuje mňa,“ píše majiteľ Dráčika.

Úspešný biznis
Dráčik je najväčšie a najznámejšie hračkárstvo s desiatkami kamenných predajní v nákupných centrách a centrách väčších miest po celom Slovensku a rovnako v Českej republike. Web českého Dráčika kopíruje ten slovenský a od konca októbra sú aj ňom zverejňované články preložené do češtiny. Rovnako vzbudili negatívnu pozornosť médií aj ľudí na sociálnych sieťach.
Dráčik založil Dušan Víglaský ešte v roku 1991 a doteraz je jeho majiteľom. Sieť hračkárstiev aj vďaka e-shopu výraznejšie nezasiahli ani dva pandemické roky, počas ktorých sa zatvárali obchody a nákupné centrá. Podľa údajov portálu Finstat dosiahli spoločnosti Dráčik DIVI a Dráčik DUVI SK miliónové zisky.
Zisk a tržby spoločnosti Dráčik – DIVI od roku 2015:
