4. Nebojte sa komunikovať
Slovenskí zákazníci sú už na online nakupovanie zvyknutí a dalo by sa povedať, že aj nároční. Neboja sa komunikovať s internetovým obchodom, pokiaľ potrebujú poradiť alebo chcú riešiť konkrétne záležitosti v rámci podpory.
„Pre zákazníkov je veľmi dôležité, či s nimi z obchodu niekto komunikuje a tiež to, akým spôsobom. Tvorí to medzi oboma stranami vzťah, ktorý môže pretvoriť potenciálneho zákazníka na lojálneho a dlhoročne nakupujúceho alebo tiež na žiadneho. Záleží na majiteľovi obchodu, ako sa k tomu postaví,“ upozorňuje Aleš Sekanina.
Majiteľom e-shopov pomôžu napríklad už zmienené komunikačné nástroje, ktoré ho o požiadavkách zákazníkov okamžite informujú a cez ktoré môže okamžite reagovať. Rýchlosť je dôležitým faktorom, pretože zákazník si je vedomý, že nemusí tráviť čas len v jednom obchode, pokiaľ nemá unikátnu ponuku tovaru alebo služieb.
Aká by mala byť komunikácia smerom k zákazníkovi?
Trpezlivá, nápomocná, vysvetľujúca, ale tiež predávajúca. E-shop si predstavte ako každý iný obchod. Zákazníci tam chodia a hľadajú rôzne produkty. Vy, ako správny predavač, sa ich snažíte správne nasmerovať, pomôcť im s výberom a ideálne predať ešte niečo navyše.
Rozdiel je len v tom, že sa všetko deje cez internet, kde nevidíte živého zákazníka, ale len jeho krátke správy. Je to iný typ komunikácie, ktorý by ste však nemali podceniť. Nezabúdajte, že komunikácia s e-shopom je jedným z dôležitých bodov, ktorý zákazníci hodnotia v rámci vyhľadávačov, porovnávačov alebo na sociálnych sieťach.