Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Dráčik si nedá pokoj. Koketuje so Satanom, médiá prirovnáva ku koncentráku

„Rozprávať v hračkárstve o vojne, koncentračných táboroch či satanoch je absurdné,“ potvrdzuje odborník na komunikáciu značiek.

05.07.2022 09:00
Dráčik Foto:
Web známeho hračkárstva návštevníkov prekvapí svojím obsahom.
debata

„Spoznávaj a užívaj si elektronický koncentrák,“ prihovára sa Dráčik na úvodnej stránke svojho e-shopu. Článok sa začína narážkou na najznámejšie médiá, ktoré parafrázuje ako Sme tu s Vami, Pravda zvíťazí, Neaktuálne aktuality či Denník Nedenník.

Ďalej paroduje epidémiu, očkovanie či prognózy vedcov a karanténne opatrenia a hlavného hygienika Jána Mikasa, ktorého nazýva „matematik a vedec MUDr, JUDr, PUDr. J. Miska EKG. CSc. IQx. PhD.“. Článok uzatvára narážka na pokrývanie pandémie v médiách: „Sme radi že sme Vám pomohli rozptýliť pocit nudy a ohrozenia z nadmernej slobody, ktorá je aktuálne na nevydržanie. Je to nepochopiteľné a drzosť, že si jeden vírus dovolí len tak sa vypariť.“

Dráčik Čítajte viac Vitajte v pekle! Na webe Dráčika okrem hračiek nájdete aj riadnu dávku propagandy

Len nedávno sa v článku s titulkom „Nápravnovýchovná zóna 666-Zem“ zaoberal apokalyptickou víziou budúcnosti našej planéty. „Pekelné“ číslo odkazovalo na to, že si budúcnosť sami zničíme vojnami a opustením tradičných hodnôt. „Násilie, teror, deviácia, bezcitnosť, egoizmus. Všetko živé využiť, zotročiť, utýrať, zabiť, vrátane človeka. Zo psa urobiť mačku a z mačky kocúra. Prírodu vyťažiť a speňažiť,“ píše sa v texte, ktorý sa na stránke zobrazoval prednedávnom ako hlavný banner. Stránku pritom navštevujú aj deti, ktoré textom nemusia rozumieť a bez vysvetlenia kontextu dospelými pre ne naozaj nie sú vhodné.

Absurdity komunikácie

„Rozprávať v hračkárstve o vojne, koncentračných táboroch či satanoch je absolútne nevhodná komunikácia. Nadávajú na USA, obhajujú Rusko, ale nevadí im, že väčšinu ich katalógu tvoria západne značky. V iných článkoch sa snažia šíriť duchovno, nadávajú na materializmus, a pritom sa živia predajom hračiek. Absurdné,“ hovorí odborník na komunikáciu Filip Kuna.

„Vzhľadom na to, že takto komunikujú na titulnej stránke už niekoľko mesiacov, odhadujem, že tieto myšlienky idú priamo od vedenia/majiteľov firmy. Je mi ľúto ľudí, ktorí v takomto prostredia musia pracovať,“ dodáva.

Rubriku „Články k aktuálnej situácii“ otvorili začiatkom februára texty, ktoré sa týkali obrannej dohody Slovenska s USA. Doposiaľ hračkárstvo na webe publikovalo dvadsiatku článkov v tomto štýle. V jednom z nich autor, pravdepodobne majiteľ hračkárstva podpísaný ako Dráčik, vysvetľuje, prečo na stránke, kde sa predávajú hračky, publikuje takéto príspevky: „Píšem, lebo nemám inú možnosť a považujem to za dôležité vyjadriť svoj názor a postoj.“

Dráčiku sa darilo aj počas pandémie

Dráčik patrí k najznámejším hračkárstvam s desiatkami kamenných predajní v centrách väčších miest a nákupných centrách po celom Slovensku a s vlastným e-shopom. Založil ho ešte v roku 1991 Dušan Víglaský, ktorý je doteraz majiteľom spoločností Dráčik – DIVI a Dráčik – DUVI.

Hračkárstvo výraznejšie nezasiahli ani dva pandemické roky, počas ktorých sa zatvárali obchody a nákupné centrá. Podľa údajov portálu Finstat dosiahol Dráčik – DIVI v roku 2021 tržby 58 miliónov eur a zisk 2,17 milióna eur. V roku predtým to bolo 60 miliónov eur a Dráčik – DUVI dosiahol takmer 13 miliónov eur. Zisk obidvoch spoločností predstavoval viac ako 3 milióny eur.

„A to napriek tomu, že majú viac ako 10 rokov starý dizajn stránky, nemoderný, neoptimalizovaný pre mobily, nedodržujúci všeobecné nariadenia o ochrane osobných údajov (GDPR). To vnímam ako dôležitý odkaz pre všetkých online marketérov, ktorí si myslia, že offline je prežitok či dokonca mŕtvy. Stále sa drvivá väčšina nákupov (90%) robí fyzicky, v kamenných predajniach,“ upozorňuje Filip Kuna.

Spoločnosť na otázky, prečo sa rozhodla zverejňovať na stránke hračkárstva názory na rôzne spoločenské a politické témy, neodpovedá a nevyjadruje sa tiež k tomu, kto je autorom príspevkov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #propaganda #kontroverzná reklama #Dráčik