Majú vyjadrenia značiek vplyv na to, koľko u nich zákazníci minú?
V prieskume sa v NMS ďalej venovali aj tomu, ako by vyjadrenia značiek k politickým a spoločenským témam mohli ovplyvniť ochotu zákazníkov minúť u značky svoje peniaze.
Polovica oslovených potvrdila, že vyjadrenia značiek k politike a spoločenským témam môžu mať mierny až zásadný vplyv na to, či sa u nich rozhodnú nakúpiť. Menšinový postoj tretiny respondentov sa prikláňa k názoru, že takáto forma komunikácie značiek nebude mať vplyv na ich útraty.
Aj v tomto prípade sa potvrdili rozdiely v názoroch pri jednotlivých generáciách. Až dve tretiny mladých ľudí vo veku od 18 do 35 rokov priznáva možný vplyv na útraty v dôsledku zvolenej komunikácie značiek.
Najvýraznejší vplyv možno očakávať u mladších mileniálov (26 – 35 rokov), ktorí najčastejšie deklarujú, že komunikácia značky bude mať zásadný vplyv na ich rozhodnutie u nej nakúpiť. Mladí takisto častejšie tvrdia (53 %), že ak sa značka vyjadruje k témam, s ktorými sa stotožňujú, pravdepodobne ju uprednostnia pred konkurenciou.