Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Prieskum: LinkedIn majú Slováci radšej ako Facebook. Kvôli biznis príležitostiam a novým klientom

LinkedIn aktuálne zažíva aj u nás časy rastu. Na sieti pribúdajú príspevky z dovoleniek alebo fotky domácich zvieratiek.

23.09.2022 06:00
online, internet, notebook Foto:
debata
Filip Kuna Čítajte aj Myslíte, že váš produkt sa nedá inovovať? Tak skúste predávať obyčajnú vodu

Hoci je LinkedIn považovaný najmä za pracovnú sociálnu sieť, dve percentá ľudí sa vďaka nemu dočkali aj pozvania na rande. Jeho používatelia ho majú radšej ako iné sociálne siete, vyhľadávajú na ňom najmä novinky z brandže a z biznisu vo všeobecnosti. Tieto zistenia vyplynuli z prvého prieskumu, ktorý zrealizovala prieskumná agentúra Go4insight spolu s odbornými garantmi na vzorke viac ako 1 400 respondentov.

„Prieskum sme sa rozhodli zrealizovať, keďže LinkedIn aktuálne zažíva aj u nás časy rastu a lokálne údaje o používateľoch, ich zvykoch a preferenciách doteraz neboli vôbec k dispozícii,“ vysvetľujú Július Filo a Rastislav Kočan z agentúry Go4insight.

LinkedIn je „iná sieť

  • Je považovaný viac za „pracovnú“ alebo „profesionálnu“ sociálnu sieť.
  • Využívaný je ako doplnková, resp. špecializovaná sociálna sieť.
  • Medzi svojimi používateľmi je výrazne obľúbenejší ako ostatné sociálne siete.
  • Získal signifikantne lepšie hodnotenie ako Instagram, Twitter, Tik-Tok aj Facebook.

Kontakty nado všetko

Až dve tretiny používateľov využívajú LinkedIn výlučne alebo predovšetkým pre pracovné účely, pričom majú na sieti do 500 spojení. Za najdôležitejší benefit považujú udržiavanie a rozširovanie svojej siete kontaktov. Oceňujú tiež, že majú informácie o zmenách a novinkách týkajúcich sa ľudí, s ktorými sú v kontakte, z prvej ruky.

„Často panuje názor, že LinkedIn je sieťou „personalistov“ a tých, čo hľadajú prácu. Najväčšia časť používateľov (14 %) však pracuje v marketingu. Nasledujú „sales“ a rôzne IT pozície,“ vysvetľuje Simona Mištíková z agentúry Divino. Až potom nasledujú pracovné funkcie týkajúce sa HR, administratívy, managementu a konzultačných služieb.

Náhrada za odborné médium

Z prieskumu tiež vyplynulo, že ľudia na sieti trávia čas najmä kvôli získaniu odborných informácií, noviniek z brandže a z biznisu vo všeobecnosti. LinkedIn sa tak stal aj informačným médiom a nahrádza čiastočne funkciu špecializovaných mé­dií.

„Pozornosť na LinkedIn si rýchlo získate prostredníctvom príbehov. Pritiahnu pozornosť publika, z ktorého neskôr prichádzajú aj potenciálni klienti. Rozdiel robí aj zvolená forma. Mňa najviac odlišujú autorské video-vlogy,“ prezrádza Miki Plichta, ktorý je považovaný za slovenského LinkedIn influencera. Aktuálne má takmer 17-tisíc followerov a bol aj ambasádorom prieskumu.

„Fejsbukizácia“ LinkedIn-u je už faktom

Hoci veľkej časti (približne 40 %) používateľov „súkromné“ príspevky (napr. z dovoleniek, fotky domácich zvieratiek a pod.) výrazne vadia, ostatným sú takéto príspevky ľahostajné alebo ich dokonca vítajú.

Dokonca platí, že tí používatelia, ktorí slovenský LinkedIn formujú najviac (heavy users), majú voči príspevkom „nepracovného“ charakteru väčšie pochopenie a vítajú ich ako osvieženie. „Fejsbukizácia“ LinkedIn-u tak bude zrejme pokračovať, napriek tomu určite zostane predovšetkým odbornou a profesionálnou sieťou.

Dobré časy LinkedIn-u

LinkedIn sa na Slovensku vezie na „priaznivej vlne“. Bežní používatelia na ňom trávia viac času ako pred rokom a využívajú ho intenzívnejšie, ako tomu bolo v predchádzajúcom období. A rovnako predpokladajú, že v nasledujúcich 12 mesiacoch budú túto sieť využívať ešte častejšie. LinkedIn má pred sebou ešte celkom slušný rast.

Informácie o prieskume „Linkedin je In 2022“: Prieskum bol realizovaný počas 9 týždňov, od 5. júla do 4. septembra tohto roka. Do prieskumu sa celkovo zapojilo viac ako 1 600 respondentov, po analýze a kontrole odpovedí sa celkový počet respondentov ustálil na úrovni 1 446 kompletne a kvalitne vyplnených dotazníkov. Prieskum dostatočne presne popisuje bežných používateľov LinkedIn-u, ktorí ho aj aktívnejšie využívajú.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #prieskum #sociálne siete #LinkedIn
Flowers