Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Musk má poriadny problém. Sociálna sieť X môže prísť o obrovské peniaze, firmy tam nechcú inzerovať

Sociálna sieť X môže do konca roka prísť na príjmoch z reklamy o 75 mil. USD.

06.12.2023 12:00
Elon Musk, Twitter Foto:
Elon Musk s originálnym a novým logom Twitteru na pozadí.
debata (17)

Elon Musk v posledných rokoch púta poriadnu pozornosť médií ale aj svetových lídrov – častokrát sa stáva, že sa o jeho názor zaujímajú lídri pri vojnových konfliktoch ale aj ľudia z biznisu. Pred časom kúpil sociálnu sieť Twitter, ktorá však teraz čelí poriadnym problémom.

Sociálna sieť X, ktorú vlastní Elon Musk, môže do konca roka prísť až o 75 miliónov USD (68,71 milióna eur) na príjmoch z reklamy. Desiatky veľkých inzerentov totiž pozastavili svoje marketingové kampane na platforme, uviedol denník New York Times. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.

RTVS logo Čítajte viac Namiesto koncesionárskych poplatkov peniaze priamo od štátu. RTVS čakajú zmeny financovania

Spoločnosti nechcú inzerovať

Muskova podpora antisemitského príspevku na platforme spôsobila, že viaceré spoločnosti vrátane Walt Disney a Warner Bros Discovery zastavili reklamu na sociálnej sieti.

Spoločnosť X na to zareagovala podaním žaloby na organizáciu Media Matters, ktorá sa zaoberá sledovaním médií. Obvinila ju z ohovárania. Dôvodom je správa organizácie, v ktorej uviedla, že reklamy veľkých značiek vrátane Apple a Oracle sa na platforme X objavili vedľa príspevkov propagujúcich Adolfa Hitlera a nacizmus.

Podľa interných dokumentov, ktoré mal k dispozícii denník New York Times, viac ako 200 reklamných divízií spoločností, ako sú Airbnb, Amazon, Coca-Cola či Microsoft, už zastavili alebo uvažujú o zastavení svojich reklám na sociálnej sieti X.

Ide o obrovské peniaze

Podľa piatkového (24. 11.) vyjadrenia spoločnosti X vyššie uvedený škandál ohrozuje reklamné príjmy v objeme 11 miliónov USD. X tvrdí, že niektorí inzerenti sa na platformu vrátili, a preto nedokáže uviesť presné číslo.

žena, počítač Čítajte viac Podvodníci majú novú metódu: Firmy by si mali dávať pozor, na čo klikajú ich zamestnanci

Odkedy Musk pred rokom kúpil Twitter, ktorého názov zmenil na X, mnohé firmy obmedzili výdavky na platforme pre obavy zo šírenia dezinformácií a nenávistných prejavov. Podľa Reuters príjmy z reklamy platformy v USA klesli od Muskovho prevzatia každý mesiac medziročne minimálne o 55 %.

Koncom minulého týždňa oznámila aj Európska komisia (EK), že na X zatiaľ nebude umiestňovať reklamy. Zdôvodnila to alarmujúcim nárastom dezinformácií a nenávistných prejavov.

Podobné problémy s inzerentmi mali v minulosti aj iné online služby, napríklad videoplatforma YouTube spoločnosti Google. Tá vtedy sprísnila dohľad nad obsahom, aby získala späť reklamných zákazníkov.

© Autorské práva vyhradené

17 debata chyba
Viac na túto tému: #Twitter #Elon Musk #X