V piatok bola na programe druhá epizóda Survivora, ktorá mala byť reštartom celej šou, keďže po prvej časti mal štáb problémy s koronavírusom a nakrúcanie sa muselo prerušiť a o týždeň sa posúval aj samotný štart šou na televíznych obrazovkách. Spomínaná epizóda bola špecifická aj tým, že pred kamery nenastúpili tímy v plnej zostave. Vybraní účastníci museli dlhšie zostať v karanténe. Produkcia však avizuje, že v tretej časti už budú tímy v kompletnej zostave.
Čítajte aj Toto Markíza ťažko predýcha: Jej ťažisková reality šou s prvou časťou pohorelaTo však nič nemení na fakte, že Survivor Slovákov nezaujíma. Už prvá odvysielaná epizóda jasne naznačila, že Markíza má na krku problém. A nepomohla ani veľká propagačná kampaň zdôrazňujúca, že ide o najdrsnejšiu a najdrahšiu reality šou na svete. Prvá epizóda získala v cieľovke 12 – 54 iba 5,4% rating s 17,6% podielom na trhu. Pri obrazovkách sedelo podpriemerných 230-tisíc divákov.
Čítajte aj Veľká ťažisková televízna šou sa vracia! Markíza odhalila prvé meno z hviezdnej zostavyPiatková časť tomuto neúspechu nasadila korunu. Krivka išla ešte nižšie, na 4,1% sledovanosť s 13,5% podielom na trhu. Dosahované hodnoty sú pre Markízu hlboké podpriemery a zároveň obrovský problém, pretože súťaž má trvať približne tri mesiace. S takýmito výkonmi je jasné, že v najbližších dňoch bude musieť prísť k programovej zmene a Survivor sa posunie do neskoršieho večerného slotu. To však môže spôsobiť ešte väčšie ťažkosti, pretože produkcia pripravuje neúmerne dlhé epizódy, ktoré už teraz siahajú až za 23. hodinu. Ak by reality šou dostala neskorší slot, zrejme sa nájde len málo odvážlivcov, ktorí by sledovali strastiplné epizódy do hlbokej noci.
Čítajte aj Rok 2021 patril aj pirátom! Toto je rebríček top nelegálne sťahovaných seriálovOpäť sa ukazuje veľké riziko nakrúcať „federálne“ verzie vybraných šou. Pri Superstar to ešte funguje, no Survivor naráža na fakt, že oba národy narážajú na rovnaký problém. Zúčastnené celebrity sú pre našincov neznáme pojmy a naopak. Čo je aj prirodzené, keďže rokmi sa kultúrna priepasť medzi Českom a Slovenskom prehlbuje. Čiže sa neguje zvedavosť publika voči známymi osobnostiam, ktoré nie sú ťahákom na sledovanie.
Čítajte aj Nové filmy na Netflixe: Zo života Neymara, napínavý thriller zo zamrznutej budúcnosti aj komédia o lúzrochNavyše sa ukazuje aj iný dôležitý fakt – rozdielnosť preferencií publika. Česi dlhodobo sa profilujú ako aktívni konzumenti kriminálok, ale aj vybraných reality šou, kde nehrajú emócie hlavnú úlohu. Našinci inklinujú k rodinnej, ľudovej zábave, šou typu Superstar, Tvoja tvár znie povedome, majú radi viac drámu a emočný element.
A práve Survivor si u našich susedov drží solídne hodnoty sledovanosti a pre Novu spĺňa to, čo má. Prvá časť uhrala 30% podiel na trhu, druhá epizóda 25% podiel na trhu a pri obrazovkách sedelo 560-tisíc divákov. Na Slovensku je osud tejto šou spečatený, s danými výsledkami sledovanosti nemá šancu na úspech a má nábeh na titul prepadák tohto roka.