Pre seriál nastala úplne nová situácia, keď ho z pondelkového zabehnutého slotu vytlačila úspešná Druhá šanca. Pán profesor sa tak zoči-voči stretol s jojkárskou Nemocnicou, ktorá celú minulú televíznu sezónu výrazne drvila konkurencia. O to viac bol tento prvý jesenný seriálový súboj očakávaný. A obom televíziám sa to poriadne vypomstilo. Nezmyselne skorý štart sezóny 2022/2023 v týždni, kde sú dva sviatky, pekné počasie a publikum stále trávi svoj voľný čas inak ako sledovaním televízie si vybralo svoju daň.
Čítajte aj Európu čaká štart unikátnej streamovacej služby! Kedy príde na Slovensko? Poznáme dátum...Markíza sa síce chváli, že v komerčnej cieľovke 12 – 54 prvá epizóda Pána profesora bola jednotkou na trhu, prišla však o značnú časť divákov. Nová séria štartovala historicky s najslabšími číslami. Epizóda získala v rovnakej cieľovke sledovanosť na úrovni 7,8% a trhový podiel 24,2 %. Seriál Nemocnica zaznamenal na Jojke v rovnakej cieľovej skupine podiel na trhu 16,4% a seriál Ordinácia s výhľadom na more na Jednotke RTVS podiel na trhu iba 5,2%.
Čítajte aj Súboj ťažiskových šou: Markíza zostala zaskočená, sledovanosť ju poriadne prekvapilaŠtart sezóny pritiahol k obrazovkám celkovo 326-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Minulá sezóna nemala problém pritiahnuť aj o vyše 100-tisíc divákov viac. Karta sa obrátila v cieľovke 12+, v ktorej Pána profesora porazila Nemocnica, ktorú pozeralo 376-tisíc divákov. Takisto o obrovský prepad v sledovanosti. Nemocnica stabilne dosahovala čísla presahujúce 500-tisíc divákov pri obrazovkách. Jojka takisto nepríjemne doplatila na skorý štart sezóny. Stabilne sa jesenná sezóna postupne rozbiehala až s prvými septembrovými dňami.
Čítajte aj Slovenské televízie štartujú novú sezónu! Tieto seriály uvidíte v najbližších týždňochObrazovkám televízie Doma aj naďalej vládne popoludňajšia telenovela Divoký anjel (rating 1,1% / share 8,7% a rating 1,4% / share 10% v CS 12 – 54), ktorej druhá pondelková epizóda dokonca pokorila hranicu rekordného 10-percentného trhového podielu a v čase vysielania bola po Markíze jednoznačnou dvojkou na trhu.