Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Veľký úspech Slovenska v prestížnej európskej súťaži. Dve reklamné kampane si odniesli najvyššie ocenenia

Porota ocenila boj proti dezinformáciám a podporu duševného zdravia.

09.12.2023 06:00
Neverte ruským rozprávkam Foto:
Kampaň "Neverte ruským rozprávkam"
debata (7)

Najprestížnejšia súťaž v oblasti reklamy a marketingu Effie Awards Europe ocenila v utorok 5. decembra najefektívnejšie kampane z celej Európy. V kategórii Positive Change putovali dve ocenenia aj na Slovensko.

Striebro si odniesla agentúra THIS IS LOCCO za kampaň „Nastenka, hlas proti ruskej propagande“ pre Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku. Bronz získala agentúra TRIAD za kampaň s názvom „Hovorte úprimne o duševnej nepohode“ pre poisťovňu UNIQA.

personálne zmeny 2023 Čítajte aj Najväčšie prestupy roka: Nový šéf Markízy, zmeny v manažmente RTVS aj noví riaditelia obchodných reťazcov

Striebro pre boj proti dezinformáciám

S myšlienkou vrátiť do života ikonickú postavu Nastenky z rozprávky Mrázik prišlo Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku po vypuknutí vojny na Ukrajine. Ľuďom, na ktorých cieli kremeľská propaganda, sa v kampani prihovára hlas herečky Dariny Chmúrovej, ktorá ako 15-ročná dabovala Nastenku v najpopulárnejšej ruskej rozprávke. Vo videu „Neverte ruským rozprávkam” varuje pred novými kremeľskými rozprávkami, ktoré už s Mrázikom nemajú nič spoločné.

„Dezinformácie sú nástrojom propagandy, ktorá vytvára atmosféru chaosu a oslabuje dôveru v autority, inštitúcie a demokratický systém. Žiaľ, dnes vidíme, že sme včas nezachytili rýchle tempo digitálneho pokroku a podcenili sme dôležitosť kritického myslenia a výučbu mediálnej gramotnosti. Naša kampaň chce primäť ľudí k tomu, aby automaticky neverili neovereným správam, overovali si zdroje a premýšľali nad súvislosťami. Pretože nie každý obrázok, text alebo video, ktorý nám vyskočí na sociálnej sieti, je pravdivý, a to najmä v čase vojny,“ pripomenul vedúci Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku Vladimír Šucha.

rod draka, Čítajte aj Toto bude seriálová udalosť 2024! Prvé zábery z pokračovania Hry o tróny sú bomba

Bronz pre podporu duševného zdravia

Kampaň poisťovne Uniqa „Hovorte úprimne o duševnej nepohode“ mala v prvom kroku pomôcť destigmatizovať tému duševného zdravia. V reklamných spotoch ju podporili lyžiarky Petra Vlhová a Martina Dubovská. Kľúčovou aktivitou bol Test duševného zdravia, ktorý prostredníctvom služby Diagnose.me priniesla UNIQA cez svoju webstránku a vyplnilo ho 320-tisíc ľudí zo Slovenska a Česka.

Ambasádorkou kampane na podporu duševného... Foto: UNIQA
Vlhová, Uniqa Ambasádorkou kampane na podporu duševného zdravia bola Petra Vlhová.

UNIQA sa v rámci podpory duševného zdravia spojila s renomovanými profesionálnymi platformami: Na Slovensku spolupracuje s linkou pomoci Nezábudka a Ligou za duševné zdravie, v Českej republike s Linkou bezpečí pro děti a jejich rodiče a podporila aj mládežnícku iniciatívu Nepanikař. „Všetky naše aktivity vychádzajú z nášho presvedčenia, že silná spoločnosť je taká, ktorá sa stará o celkovú pohodu všetkých svojich členov. Duševné zdravie v posledných rokoch veľmi utrpelo a využitím nášho renomé, našich športových ambasádorov a strategickej spolupráce sa snažíme o trvalý pozitívny vplyv na zvyšovanie povedomia o duševnom zdraví“, vysvetľuje aktivity v oblasti podpory duševného zdravia Ganna Pidgorna, členka predstavenstva UNIQA pre ľudské zdroje, značku a udržateľnosť.

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #reklamná kampaň #Effie Europe