Predaj podlieha do veľkej miery marketingu. Hry tomu samozrejme nie sú výnimkou, a pred vydaním hry prebiehajú intenzívne kampane pre zviditeľnenie hry a prilákanie potenciálnych fanúšikov. V poslednej dobe však často krát výsledná hra nespĺňa očakávania nastavené marketingom, čo vedie k sklamaniu netrpezlivých fanúšikov a zlému menu.
Takmer ukážkovým prípadom pre takúto situáciu je hra No Man’s Sky, vydaná v roku 2016. Hra bola prezentovaná ako hra o prežitie, zameraná na objavovanie planét v obrovskom otvorenom vesmíre, obsahujúcom takmer nevyčerpateľné množstvo unikátnych, procedurálne generovaných planét s unikátnymi prostrediami, materiálmi, faunou a flórou.
Krátko po vydaní však bola hra postihnutá mnohými chybami zhoršujúcimi výkon, grafiku a iné oblasti hry, niekedy znemožňujúcimi hranie. Okrem nich však chýbalo množstvo funkcií, ktoré boli v dobe pred vydaním často spomínané. Tieto nedostatky spolu s obrovskými očakávaniami fanúšikov viedli k sklamaniu a negatívnym hodnoteniam.
Napriek zlému prijatiu a množstvu problémov však vývojár hru neopustil. Počas množstva aktualizácií vydaných počas nasledujúcich mesiacov a rokov boli problémy hry riešené. Propagované a sľubované funkcionality chýbajúce v hre pri prvotnom vydaní boli postupne pridávané, vďaka čomu sa hra priblížila vízii, ktorú dizajnéri pre ňu mali. Okrem nich boli vydávané aj aktualizácie a rozšírenia obsahujúce novú funkcionalitu.
Vďaka tomuto rozhodnutiu vývojára pokračovať vo vývoji hry aj po nepodarenom štarte sa hre podarilo zmeniť názor verejnosti a hráčov na pozitívny. V neskorších rokoch bola hra niekoľko-krát nominovaná na Steam cenu Labor of Love (v českej verzii „Nesmrteľná hra“ alebo doslova „Práca z lásky“) a nedávno vyhrala cenu Evolving game („Vyvíjajúca sa hra“) Britskej akadémie filmového a televízneho umenia (BAFTA).
Autor je študent FIIT STU, fanúšik ambient hudby a retro hier.