Kostlivec je vyzbrojený kosťou (veľkou takmer ako on sám) a hlavou. Hlavnou mechanikou hry je jej využívanie – buď vlastnej, alebo nájdenej počas súčasného pokusu. Kostlivcova vlastná hlava môže byť hodená ako projektil a následne sa k nej môže premiestniť.
Zaujímavejšie sú však nájdené hlavy, ktorých sú desiatky (s rôznymi úrovňami vzácnosti a sily) a každá poskytuje 1 alebo 2 schopnosti a unikátne zlepšenia. Je možné medzi nimi tiež prepínať (je však možné mať iba 2 naraz) a lepšie tak využívať ich schopnosti.
Okrem schopností garantovaných hlavou má aj rýchly skok vpred, ktorý je potrebné využívať na vyhýbanie sa útokom a projektilom. Počas cesty sú nájdené alebo kúpené predmety, ktoré zlepšujú atribúty alebo ponúkajú pasívne schopnosti – viac života, väčšie poškodenie alebo častejšie schopnosti. Týchto pasívnych predmetov je možné mať naraz až 9, k tomu je však možné mať jeden aktívny predmet so silnou schopnosťou. Zbierané sú mince, vďaka ktorým je možné v obchode nakúpiť predmety alebo liečenie.
Po každom neúspešnom pokuse o prechod hrdinskými ľudskými hordami sa objaví naspäť v démonskom hrade. Vďaka nazbieraným temným kryštálom je možné zlepšovať permanentné atribúty, ako sú život, poškodenie, šanca na kritický zásah alebo silnejšie výhody ako oživenie. Postupne sú tiež zachraňovaní démonskí spojenci, ktorí pri novom štarte poskytujú predmety, vďaka ktorým je začiatok jednoduchší.
Skul: The Hero Slayer je zaujímavá akčná 2D rogue-lite hra v retro štýle s prekvapivým protagonistom a rozmanitosťou schopností. Vytknúť sa dá iba po určitom čase nudnosť opakovania prvých oblastí a nepriateľov a na začiatku slabý hrdina, ktorého je pre šancu na úspech vylepšiť. Vyvinutá bola SouthPAW Games, vydaná bola v októbri 2021 a dostupná je na PC, konzolách Xbox a Nintende Switch.