Osem dní predstavuje zaujímavý pohľad na neodvratnú apokalypsu, ktorá sa odohráva v Európe. Diváci sú už zvyknutí na filmy a seriály, v ktorých sa má Zem zraziť s asteroidom, prípadne hrozí iná apokalypsa. Zaujímavosťou je, že vždy sa všetko odohráva v USA a vyzerá to tak, že zbytok sveta sa vyrovnáva s koncom sveta po svojom. Vzorec je vždy rovnako daný. Pád ľudských vzorcov správania sa, úpadok morálky a zábran, panika, objavenie sa hrdinu, ktorý vždy všetko zachráni a následné poučenie sa o slabosti ľudskej populácie.
Na toto všetko zabudnite! V Európe sa na koniec sveta obyvateľstvo pripravuje civilizovane. Teda aspoň spočiatku. Vďaka HBO GO majú možnosť aj Slováci vidieť tento seriál, ktorý má svojich niekoľko veľkých múch, ale zároveň je veľmi zaujímavou alternatívou v žánri, ktorý je notoricky známy a nemá čo nové priniesť a búrajú zabehnuté stereotypy.
Touto cestou sa vybrali aj samotní tvorcovia. Už z názvu seriálu je jasný, že do zrážky Zeme s asteroidom zostáva osem dní. Americká záchranná misia sa nepodarila a jadrové zbrane zabijaka civilizácie nezničil. Štyridsaťkilometrový vesmírny objekt má dopadnúť na pobrežie Francúzska a jeho ničivá sila má zničiť celú Európu. Jedinou nádejou, nie zárukou prežitia, je útek buď do Ruska a Ázie alebo do Ameriky.
A práve na spomenuté detaily robia zo seriálu 8 dní niečo zaujímavé. Základný príbeh sa zameriava na nemeckú rozvetvenú rodinu, ktorá pod tlakom udalostí skúša svoje šance na prežitie. Jedna skupina uteká do Ruska, druhá, vďaka postaveniu, má šancu prežiť v bunkri a starý otec ako hlava rodiny boj vzdáva. Na pozadí jednotlivých príbehov o zrade medzi členmi rodiny, či už nevera alebo egoizmus a úplná absencia empatie, idú do popredia detaily o blížiacej sa apokalypse.
Narozdiel od iných vízií, v Európe prebieha panika „riadene a civilizovane“. Vlády sa snažia udržať jednotlivé národy na vlastných územiach, fungujú bezpečnostné zložky, základné funkcie priemyslu. S pribúdajúcimi dňami však stúpa aj panika a padajú mravy. Mladšie ročníky zbesilo dobiehajú stratené zážitky, staršie ročníky naopak sa snažia užiť si každú zostávajúcu chvíľu. Vizuál je postavený na protikladoch a diametrálne odlišných vnímaniach konca sveta.
Žiaľ, prepracované detaily ťahajú ku dnu pokrivkávajúce zápletky hlavných postáv. Priehrštie motívov, ktoré chcú tvorcovia rozvinúť sa nezmestilo len do ôsmich epizód. Práve rôzne absurdné dejové vývrtky a zvraty poškodzujú dobre rozbehnutý dej a myšlienky, ktoré sú podsúvané. Na základe toho sa degraduje konečný výsledok a môže sa nadobudnúť pocit, že nemecká produkcia si nevie dať ešte rady s tak ambicióznym námetom.
Príbehy sa neboja aj poriadne pritvrdiť, okrem sexu a tvrdšieho slovníka nechýbajú drogy, alkohol, absolútne zlyhanie politických elít. Tvorcovia poukázali na zbabelé úteky len tých najbohatších, nebudovania krytov, uzavretie hraníc, zabíjanie nevinných pokúšajúcich sa utiecť. Prítomné aj rôzne prístupy k prežitiu. Od pragmatických až do náboženské. Jednotlivé epizódy nenudia, majú spád, vedia zaujať aj napriek zjavných nezrovnalostiam.
Čerešničkou na torte je však vopred zadefinovaný koniec. Pád asteroidu by nemal nikto prežiť, avšak v divákovi rastie stále nádej, že predsalen sa spôsob nájde. Happy end nehrozí a posledné minúty jasne ukazujú veľkosť apokalypsy a núti zamyslieť sa, akoby sa každý jednotlivec zachoval, keby sa ocitol v podobnej situácii. Všetky malichernosti razom idú bokom a prichádza ľútosť a zmierenie sa s osudom, pretože koniec príde po niekoľkých sekundách, zatiaľ čo čakanie na smrť trvalo niekoľko dní, ktoré boli plné ľudských zlyhaní.