Markíza a jej najhoršia sezóna: Toto sa nikdy nestalo, aby stiahla až tri veľké šou
Keď trhový líder oznamoval pred rokom svoje veľkolepé televízne plány, zdalo sa, že diváci sa neodtrhnú od televíznych obrazoviek. Stal sa presný opak. Odtrhli sa. A to poriadne. Markíza išla do sezóny 2021/2022 s netradične veľkým počtom reality šou.
Mohlo by Vás zaujímať Zažite výnimočný deň na pľaci plný zážitkov. Kliknite na tento box, zapojte sa do súťaže a ste v žrebovaní!Už na jeseň sa musela popasovať s klesajúcou obľubou Superstar, no tie najväčšie problémy priniesli až tri licencované šou, ktoré sa dokonca museli sťahovať z programu a hľadať iný vysielací slot. Takéto fiasko sa Markíze v jej doterajšej histórii ešte nestalo.
Čítajte aj Pán profesor sa po ročnej pauze vráti na obrazovky. Pozrite si prvé zábery z nakrúcania1. Tvoja mini tvár znie povedome
Po úspechu dospeláckej verzie, vyrukovala Markíza počas minuloročnej neskorej jesene s novinkou – s detskou verziou imitačnej šou. Po mesiacoch hľadania detských talentov pripravila štyri epizódy. Vysielanie riskla v stredajšom hlavnom vysielacom čase. Na tento krok zareagovala Jojka, ktorá už naplno valcovala s jej Nemocnicou a konkurenčnú šou zlynčovala. Prvú epizódu sledovalo podpriemerných 314-tisíc divákov, druhá na tom bola ešte horšie a túto hranicu ešte podliezla.
Čítajte aj Pochválite slovenské televízie? Začína sa voľba najlepšieho seriálu sezónyMarkíza zatrúbila na ústup a po dvoch častiach Tvoja mini tvár znie povedome sa pratala z hlavného vysielacieho času. Presun na sobotné popoludnie bolo len potvrdením, že táto šou si na svoj úspech nezarobí. Tretia epizóda, respektíve, prvá, ktorá sa vysielala v sobotu sa prepadla do hrozivých hlbín, čo sa dalo aj predpokladať. Dosiahla len 3% sledovanosť s 13% podielom na trhu. Bez väčších ovácii tu aj dožila svoje vysielanie.
Čítajte aj Takýto seriálový august tu ešte nebol! Prichádzajú absolútne televízne hity2. Survivor
Táto najdrahšia reality šou sveta mala byť ťahúňom a prekvapením roka 2022. Federálna verzia v kombinácii so známymi tvárami sa stala pre Markízu nočnou morou. Ale aj pre samotných tvorcov. Štart vysielania sa musel posúvať pre hromadnú nákazu koronavírusom, čo vyradilo súťažiacich, ktorí sa do hry vracali postupne, respektíve dobrovoľne odstúpili.
V krátkom čase sa Survivor porúčal z hlavného vysielacieho času. Dokonca sa menila štruktúra vysielania, epizódy sa skracovali a rozdelili sa do viacerých dní v týždni. Nič nezabralo. Survivor sa dlho neohrial ani v druhom vysielacom pásme. V lineárnom vysielaní tento formát pohorel, hoci na Voyo patril medzi top tituly. Nakoniec sa nové epizódy dovysielali hlboko v noci. Sledovanosť v cieľovke 12 – 54 nedosahovala ani 2% a v tejto skupine sa počet divákov pohyboval pod hranicou 50-tisíc.
3. Lego Masters
Tesne pred letom prišla Markíza s ďalšou novinkou, ktorá sa vo svete teší veľkej obľube. No Slováci nový formát odmietli od prvej epizódy. Len štyri epizódy mala táto šou a bolo to neskutočné kvalitatívne, ale aj divácke trápenie. Práve Lego Masters je najväčším neúspechom za celú televíznu sezónu 2021/2022. Prvú časť mala v komerčnej cieľovke 12 – 54 3,6% rating s trhovým podielom 11,5%. Pri obrazovkách sedelo iba 161-tisíc divákov. „Výkon“ druhého vydania Lego Masters v cieľovke 12 – 54 bola na úrovni iba 2,3% sledovanosti s trhovým podielom 8,1%. Pri obrazovkách sedelo 94-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke 12 – 54 tretia epizóda Lego Masters „uhrala“ iba 2,2% sledovanosť s trhovým podielom 12,8%, v rovnakej skupine pri obrazovkách sedelo 65-tisíc divákov. Poslednú časť sledovalo už iba 67-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke 12 – 54 spomínaná epizóda dosiahla katastrofálnu 1,7% sledovanosť s trhovým podielom 9,9%.
Divácke peklo ukončila televízia po dvoch častiach, keď sa šou sťahovala z nedeľného prime-timu. Dožila svoju televíznu púť počas nedeľných predpoludní.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ