Chcete divákov? Zavolajte Noru! Do šou Bez servítky priniesla rekord

Katarína Hrnčárová | 28.06.2022 06:00
Bez servítky 2022 Foto:
Návrat Nory Kabrheľovej na televízne obrazovky priniesol šou rekordnú sledovanosť.
Kuchárska šou, v ktorej nejde až tak o varenie, má za sebou najlepšiu sezónu. Podieľala sa nej aj Nora Kabrheľová.

Kuchárska šou Bez servítky, v ktorej nejde až tak o varenie, má za sebou najlepšiu sezónu. Podarilo sa jej to, čo sa za posledné štyri roky nepodarilo žiadnej relácii. Ohroziť a napokon aj poraziť Oteckov.

Denná šou od začiatku roku naberala divákov a výkon posilňovala aj v obchodnej cieľovej skupine. Nečaká ju preto koniec, ale po letnej prestávke sa opäť vráti na obrazovky. „Sme veľmi radi, že si diváci obľúbili šou Bez servítky, o čom svedčia aj čísla sledovanosti. Už teraz pre divákov pripravujeme ďalšiu sezónu so zaujímavými ľuďmi a receptami,“ potvrdila Lucia Tuhelová, hovorkyňa televízie JOJ.

Top momenty Bez servítky 2022 Fotogaléria - 14 fotiek Všetky fotky
Bez servítky 2022

Nevyhnutná ingrediencia? Emócie. Veľa emócií

V šou Bez servítky pripravuje každý týždeň nová päťica súťažiacich trojchodové menu a zábavný program pre svojich súperov. Svoje kuchárske výtvory si navzájom bodujú a ten, kto získa najvyšší počet bodov, si odnesie výhru 500 eur. Divák tak každý podvečer počas pracovných dní dostane nielen pestrú paletu vydarených aj menej vydarených receptov, ale aj dávku emócií a konfliktov medzi častokrát kontroverznými súťažiacimi. Kulinárske umenie totiž nie je to, čím sa táto relácia snaží zaujať divákov.

Prvý rekord tohtoročnej sezóny sezóny padol už na konci januára, kedy šou prvýkrát pokorila 400-tisícovú hranicu a v obidvoch hlavných cieľových skupinách mala vyššiu sledovanosť aj ako večerné programy. Prvým maximom bol rating nad 8 percentami v komerčnej cieľovej skupine a 475-tisíc divákov v univerzálnom publiku. Za mimoriadne vysokú sledovanosť mohol súťažiaci – taxikár Filip, ktorého kontroverzné správanie súťažiach neuveriteľne znervózňovalo, čo divákov pri obrazovkách bavilo.

Oteckovia Čítajte viac Zo 640 na 220-tisíc. Strata divákov urýchlila koniec Oteckov

Nora je stále stávka na istotu

Diváci zostali Bez servítky verní aj v ďalších týždňoch, kedy sa sledovanosť hýbala okolo 400-tisícovej hranice. Absolútny rekord sezóny nastal v týždni, kedy sa medzi päticou súťažiacich objavila Nora Kabrheľová. Bývalá hviezda z Pereša svoj talent – strhnúť na seba pozornosť – nestratila.

Jej otvorenosť a povestné hlášky, ale aj neprehliadnuteľná záľuba v okázalosti ju vystrelila medzi celebrity už v šou Mojsejovci, ktorú vysielala Markíza v roku 2005. Neskôr sa objavovala aj v iných reláciách. Televízia Joj ju obsadila napríklad do šou Kapor na torte (2010) alebo do VIP Nákupných maniačok (2013). Aktívna je aj na sociálnych sieťach. Na Istagrame jej oficiálny profil sleduje 105-tisíc ľudí a takmer 16-tisíc fanúšikov má jej pes Šarika.

V Bez servítky opäť zahviezdila. Týždeň, kedy bola súčasťou súťažiacej pätice, sa zaradil na prvú priečku tohtoročnej sledovanosti šou s priemernými 459-tisíc divákmi pri obrazovkách. Absolútny rekord si pripísala piatková epizóda (25. marca), kedy sa rozhodovalo, kto bude víťazom týždňa. Či si výhru odnesie Nora Kabrheľová (nie, nevyhrala), sledovalo až 484-tisíc divákov a Jojka mala 28 percentný trhový podiel v univerzálnom publiku.

Do relácie prišli navariť aj ďalšie známe tváre z televíznych obrazoviek. Milovníci reality šou spoznali Michala známeho hľadaním nevesty v šou Svadba na prvý pohľad, pred kamerou sa stretla partička z kultového seriálu Mafstory, z hercov sa objavil Viktor Horján, spevákov zastúpili Robo Papp s manželkou Veronikou, Barbora Balúchová či Gizka Oňová, ktorá tohtoročnú úspešnú sezónu na Jojke odštartovala.

Nemocnica Čítajte viac Nemocnica je už rok ťahákom JOJky. Ako sa jej doposiaľ darilo? Kde mala svoje maximum?

Bez servítky vs. Oteckovia

Prvýkrát šou Bez servítky porazila Oteckov po dvoch týždňoch na obrazovkách. Jedenástu epizódu odvysielanú v pondelok, 28. januára, si pozrelo o 17-tisíc divákov viac. Bez servítky sledovalo 368-tisíc divákov a Oteckov 351-tisíc. Odvtedy, až na štyri výnimky, malo Bez servítky viac divákov ako Oteckovia. Najvyšší rozdiel bol pri už spomenutej rekordnej epizóde s Norou Kabrheľovou, kedy Bez servítky sledovalo dvojnásobne viac divákov ako Oteckov. Pri obrazovkách Jojky bolo 484-tisíc divákov, Markíza ich prilákala 235-tisíc.

Sezónu uzavreli obidve relácie s podobným počtom divákov. S Oteckami sa v piatok, 10. júna rozlúčilo 242-tisíc divákov, Bez servítky bolo na obrazovkách o dva týždne dlhšie a v piatok, 26. júna, si poslednú epizódu pred letnou prestávkou pozrelo 262-tisíc divákov.

Bez servítky 2022 v číslach:

  • Počet odvysielaných epizód: 120
  • Rekord tohtoročnej série: 484-tisíc divákov pri epizóde s Norou Kabrheľovou (25.3.2022)
  • Najsledovanejší týždeň: priemerne 459-tisíc divákov v týždni s Norou Kabrheľovou (21.-25.3.2022)
  • Minimum série: 207-tisíc divákov (3.6.2022)
  • Priemerný počet divákov na každú epizódu: 349-tisíc
  • Priemerná sledovanosť: rating 7,5 % a share 22,3 % v 12+
  • Viac ako 400-tisíc divákov: 36 epizód
  • 300–399 tisíc divákov: 46 epizód
  • 200–299 tisíc: 38 epizód
  • Menej ako 200-tisíc divákov: žiadna epizóda
Vývoj sledovanosti Bez servítky v roku 2022 (priemerný počet divákov po týždňoch, v tisícoch, v cieľovej skupine 12+):
zväčšiť Foto: PMT/KANTAR SLOVAKIA
Bez servítky - sledovanosť 2022

Bez servítky vychádza z britského licencovaného formátu Come dine with me, ktorý sa vo Veľkej Británii vysiela už druhé desaťročie. Šou pod rovnakým názvom vysielala od roku 2009 televízia Markíza, ktorá ju s prestávkami držala na obrazovkách až do júna 2017. Nechýbali v nej série s účastníkmi reality šou Farma či špeciály so súťažiacimi zo Superstar. Epizódy so známymi televíznymi tvárami pomohli Markíze konkurovať vtedy divácky úspešnej konkurenčnej šou Moja mama varí lepšie ako tvoja. Od 4. januára 2021 je šou súčasťou podvečerného vysielania televízie Joj, kde ju pripravuje rovnaký tím, ktorý pripravoval aj šou Moja mama varí lepšie ako tvoja.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ