Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Zo 640 na 220-tisíc. Strata divákov urýchlila koniec Oteckov

Denný seriál Oteckovia bol 4 roky podvečerným ťahákom Markízy.

13.06.2022 06:00
Oteckovia Foto:
debata (2)

V piatok, 10. júna 2022, sa Oteckovia definitívne skončili. Na obrazovke Markízy boli od 1. januára 2018 a za 4,5 roka priniesli 775 častí – 772 štandardných plus 3 vianočné špeciály. Diváci sa ešte môžu tešiť na špeciálnu epizódu, v ktorej sa do deja vrátia viaceré známe postavy vrátane Emy s Alexom a jeho synom Maxom.

„Rodinný seriál Oteckovia po svojom štarte v januári 2018 spôsobil na Slovensku doslova ošiaľ a zaradil sa k najväčším televíznym fenoménom poslednej dekády. Niekoľko rokov bol silným pilierom podvečerného vysielania TV Markíza, zbieral televízne ocenenia a prekonával rekordy sledovanosti. Seriál dospel do svojho finále, pre divákov však máme pripravené ešte jedno prekvapenie, o ktorého podobe budeme včas informovať. Ďakujeme všetkým fanúšikom seriálu za priazeň, veľmi si ju vážime,“ povedala Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza.

Definitívny koniec Oteckov Fotogaléria - 9 fotiek Všetky fotky

Od pondelka, 13. júna, Oteckov nahradí súťažná novinka Na love s moderátorom Viktorom Vinczem. Licencovanú šou uvádza aj česká Nova, kde je jej tvárou herec Ondřej Sokol a v podvečernom vysielaní žne úspechy.

na love, Čítajte viac Bude to dostatočná náhrada za Oteckov? Markíza spúšťa úplne novú zábavnú šou

Verná divácka základňa

Denný seriál Oteckovia uviedla Markíza na Nový rok v roku 2018. Diváci boli na novinku zvedaví, pri obrazovkách ich bolo až 637-tisíc vo veku nad 12 rokov, čo v obchodnej cieľovej skupine 12–54 znamenalo nadštandardnú sledovanosť 12,9% a podiel až 30,5%.

Novinka zaujala a sledovanosť ďalších častí sa ustálila okolo hranice pol milióna divákov. V prvých troch rokoch seriál nemal premožiteľa a dosahoval také výkony, aké v podvečernom čase televízie už dlho nemali. Veľakrát mal vyššiu sledovanosť ako hlavný večerný program, a čo je dôležité, priniesol divákov hlavnej spravodajskej relácii Televízne noviny.

Počas prvého roka Oteckov sledovalo v priemere 469-tisíc divákov, počas ďalšieho roka ich bolo o 20-tisíc menej a v treťom roku stratili ďalších 20-tisíc divákov. Stále ich však bolo v priemere 422-tisíc, čím seriál patril k jednému z najdôležitejších pilierov Markízy so stabilnou diváckou základňou.

Nemocnica Čítajte aj Nemocnica je už rok ťahákom JOJky. Ako sa jej doposiaľ darilo? Kde mala svoje maximum?

Vysoké výkony si Oteckovia pripisovali aj v obchodnej cieľovej skupine 12 až 54 ročných divákov. Počas prvého roka zaznamenali až 37% priemerný podiel na trhu a nadštandardnú 9,3% sledovanosť. Ešte v roku 2020 dosiahli takmer 30% priemerný podiel na trhu a sledovanosť nad 8%.

Začiatok konca

V roku 2021, štvrtom roku na obrazovke, nastal výraznejší prepad a priemerný počet divákov klesol pod 400-tisícovú hranicu v 12+. Seriál však televízii naďalej prinášal dostatočný a najmä stabilný výkon. V obchodnej cieľovej skupine 12–54 dosiahol priemernú sledovanosť 7% a podiel na trhu 26,3%, čo boli na podvečerný program stále slušné čísla.

Zlom nastal na jar tohto roka, keď sa Jojka presadila so svojou reality šou Bez servítky. Oteckom klesol priemerný počet divákov na 303-tisíc v 12+, čo v obchodnej cieľovej skupine 12–54 znamenalo rating 5,2% a podiel na trhu 20,2%.

Kuchárskej šou, v ktorej ide viac o typovú skladbu súťažiach ako o kulinárske umenie, sa podarilo to, o čo sa predtým márne pokúšala rovnako kuchárska šou Moja mama varí lepšie ako tvoja. Ohroziť a napokon aj poraziť Oteckov. Vo finále sa s nimi rozlúčilo 224-tisíc divákov.

zväčšiť Foto: PMT/KANTAR SLOVAKIA
Oteckovia - prehľad počtu divákov
zväčšiť Foto: PMT/KANTAR SLOVAKIA
Oteckovia - prehľad sledovanosti

Míľniky Oteckov

Štart seriálu: 1. januára 2018, 637-tisíc divákov (12+), rtg 12,9% a share 30,5% (12–54)

Finále seriálu: 10. júna 2022, 224-tisíc divákov (12+), rtg 3,0% a share 17,0% (12–54)

Počet odvysielaných epizód: 772 štandardných plus 3 vianočné špeciály

Rekord seriálu: Vianočný klip s Oteckami si na Štedrý večer v roku 2018 pozrelo až 675-tisíc divákov v univerzálnom publiku, čo v obchodnej cieľovej skupine 12–54 znamenalo vysoký rating 14,3% a podiel na trhu až 34,7%. Trojminútovému klipu k rekordnej sledovanosti pomohol aj fakt, že tesne po ňom nasledovala kultová rozprávka Tri oriešky pre Popolušku, ktorá je tradične najsledovanejším programom Vianoc a aj celého roka mimo veľkých športov.

Maximum seriálu: Zo štandardných epizód mala najviac divákov úplne prvá, ktorú si pozrelo 637-tisíc divákov v univerzálnom publiku. V obchodnej cieľovej skupine 12–54 si pripísala 12,9% sledovanosť a podiel na trhu 30,5%. V tejto cieľovke ju však prekonala epizóda z 5. februára 2019, ktorá dosiahla sledovanosť rovných 13% a podiel na trhu až 43,1%.

Minimum seriálu: Najmenej divákov – 136-tisíc v 12+ – sledovalo epizódu odvysielanú počas hokejového šampionátu, 20. mája tohto roka. Hoci naši reprezentanti začínali zápas s Kazachstanom až po skončení Oteckov, tí zaznamenali podpriemerný výkon. V cieľovej skupine 12–54 si pripísali len 1,5% sledovanosť pri podiele na trhu 10,6%.

Počty divákov (v 12+):

  • viac ako 600-tisíc: 3 epizódy
  • 500–599 tisíc: 133 epizód
  • 400–499 tisíc: 293 epizód
  • 300–399 tisíc: 245 epizód
  • 200–299 tisíc: 98 epizód
  • 100–199 tisíc: 3 epizódy

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #sledovanosť #Oteckovia
Flowers