Opäť je to tu! Veľký súboj medzi Jojkou a Markízou, Oteckovia sa odrazili od dna

Radovan Vávra | 19.04.2022 07:00
oteckovia, Foto:
Oteckovia po dlhom čase získali vysoký trhový podiel.
Ostatné mesiace denný seriál Markízy zažíval najhoršie časy od spustenia vysielania.

Nielenže Oteckovia postupne klesli na svoje historické minimá, výrazne nahor išla konkurenčná jojkárska šou nielen o varení – Bez servítky. Dlho oba programy spolu bojovali vyrovnaným bojom, táto jar bola úspešnejšia pre Jojku. Bez servítky si prevzalo pozíciu jednotky na trhu v oboch cieľových skupinách.

and just like that, sex v meste, Čítajte aj Toto iste poteší! Nový Sex v meste rozhodne nekončí, druhá séria je istá

Oteckovia majú za sebou ťažkú sezónu, od januára seriál prešiel zmenami, z deja odišli viaceré pôvodné postavy a prišli nové tváre. Nové časti mali ťažkú úlohu, udržať si stávajúce publikum aj napriek pozmenenej zostave hercov. Do piateho roku vysielania vstúpil denný seriál, po prvýkrát, s iným zložením hercov. Pôvodná partička sa definitívne rozpadla v decembri minulého roka, keď seriál opustil Braňo Deák alias Alex spolu so svojou televíznou rodinou.

Samotná januárová premiéra bola úspešná. Slováci boli zvedaví na prišelcov – táto časť získala 8 % a nadpriemerným trhovým podielom 26,7% v cieľovej skupine 12 – 54. K obrazovkám pritiahla celkovo 423-tisíc divákov starších ako 12 rokov. To však bola jedna z posledných epizód s takýmto úspechom. V minulých mesiacoch sa Oteckovia ustálili na nových štandardoch, pre Markízu to už boli podpriemery. Denný seriál sa ustálil medzi 5 – 6% sledovanosťou a trhovým podielom 20%. V najlepších časoch Oteckovia bez problémov dosahovali aj 30% podiely na trhu.

Minulý týždeň nastala významná zmena. Oteckovia začali stúpať a opäť si Markíza s Jojkou pripomenuli situáciu spred niekoľkých mesiacov, keď súboj oboch programov boli mimoriadne vyrovnaný.

V pondelok, 11. apríla, Bez servítky v cieľovke 12 – 54 získala 5,1% sledovanosť s trhovým podielom 20,9%, Oteckovia 4,9% sledovanosť, trhový podiel 20%.

Zlom nastal v utorok, 12. apríla. Oteckovia výrazne zvýšili náskok v trhovom podiele. Minulotýždňová epizóda v cieľovke 12 – 54 získala 5,4% sledovanosť, až 26,3% podiel na trhu. Po dlhom čase Bez servítky boli v podvečernom slote dvojkou na trhu, 4,3% sledovanosť s 21% podielom.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ