Sledovanosť na Silvestra: Slováci nekompromisne odignorovali televízie! Vzniká nová tradícia?

Radovan Vávra | 04.01.2022 07:00
silvester, Foto:
Koniec minulého roka a začiatok tohto boli mimoriadne zaujímavé. Slováci vystavili televíziám poriadne mastný účet.
Televízny záver rok 2021 bol opäť šokujúci. Po vianočnej sledovanosti, keď Slováci opäť ukázali, že ich preferencie sa menia a viaceré overené stálice zaznamenali pokles, iné zas nečakane vystrelili, na Silvestra bolo všetko inak. Spoločným menovateľom posledného večera minulého roka bola priemernosť. Nielen v programovej ponuke, ale aj samotnej sledovanosti.
druhá šanca, survivor, Čítajte aj Markízu od januára nespoznáte! Pripravte sa na revolučné zmeny vo vysielaní

Je už akýmsi smutným štandardom, že slovenské televízie nevyrábajú nákladné a najmä originálne šou, s ktorými by publikum pri obrazovkách úprimne pobavili. To, že to funguje a je to len otázka financií a vôle ukázali bratia Česi, ktorí valcovali Silvestrom s hereckou legendou Jiřinou Bohdalovou. Varietnú šou sledovalo 1,6 milióna českých divákov. Je to jasný dôkaz toho, že aj v súčasnosti tento typ relácie patrí k poslednému dňu roka.

Ako to vyzeralo na slovenských obrazovkách? Markíza pomenovala svoj program „Exkluzívny Silvester“, od exkluzívne to malo na míle ďaleko. Išlo o klasický zostrih tohtoročných šou Superstar, Chart Show a 2 na 1, ktorý bol pretkaný aktuálnymi vstupmi s Adelou Vinczeovou a jej hosťami. Televízia týmto programom vyplnila celý večerný slot až do polnoci.

HP kolaz Čítajte aj Do Rokfortu sa po 20 rokoch nevrátili. Ktoré hviezdy sa do špeciálu o Harrym Potterovi nedostali?

Jojka išla opäť cestou premiérového programu, no recyklovala formáty z ostatných rokoch, ktoré by si zaslúžili dávku inovácie. Opäť stavila na kombináciu Silvestrovského Inkognita a hudobnej relácie Všetko, čo mám rád. Najlákavejšiu ponuku si pripravila verejnoprávna RTVS, ktorá nakrútila sviatočné špeciály svojich šou ako Milujem Slovensko, Pečie celé Slovensko alebo Neskoro večer.

A Slováci vystavili slovenským televíziám účet! Z výsledkov je zreteľné, že vzniká nová tradícia – diváci odchádzajú od televízorov a na titul kráľa Silvestra stačili mimoriadne priemerné výsledky. Dávno sú preč časy, keď rekordným státisícom Slovákom robil na Silvestra spoločnosť televízor. Snáď sa konečne poučia a budú sa snažiť nakrútiť nejakú zaujímavý reláciu, v ktorej si príde na svoje aj staršia generácia bažiaci po klasických varietných šou, ale naprázdno nepríde ani mladšia cieľovka, tá preferuje niečo svižnejšie, s iným typom humoru.

nemocnica, seriál nemocnica, nela pocisková, richard autner, Čítajte aj Jojka chystá nával slovenských seriálov na rok 2022: Toto všetko uvidíte!

Víťazom silvestrovského večera je RTVS. Premiérová zábava ako jediná prekonala vlažnú hranicu 400-tisíc divákov. Pečie celé Slovensko si pozrelo 410-tisíc divákov, Milujem Slovensko zaujalo 444-tisíc divákov. Najviac zarezonovala talk-šou Petra Marcina Neskoro večer. Ten si pripravil špeciálne scénky s kolegom Andym Krausom a po dlhých rokoch vdýchli život kultovým postavičkám z ich šou. Slováci boli zvedaví aj na pani Máriu, Neskoro večer bolo najsledovanejším programom Silvestra 2021. Pri obrazovkách sedelo 466-tisíc divákov.

KA 01 Harry Potter20th Anniversary Čítajte aj Filmová mágia, ktorá nevyprchala. Návrat do Rokfortu je nostalgický, občas až gýčový

Zubami zaškrípala na Silvestra Jojka. Kým v minulý rokoch jej zábavná dvojica programov dosahovala rekordy sledovanosti, na konci 2021 tvrdo pristála nohami na zemi. Silvestrovské Inkognito si pozrelo len 387-tisíc divákov, Všetko, čo mám rád prilákalo 364-tisíc Slovákov túžiacich po nejakej príjemnej zábave. Prepad sledovanosti je značný. Inkognito na konci roka 2020 sledovalo 604-tisíc divákov. Všetko, čo mám rád 555-tisíc divákov. Top rekord je z roku 2018, vtedy bolo na reláciu Vlada Voštinára zvedavých rekordných 805-tisíc divákov.

Na markizácku zábavu bolo zvedavých najmenej Slovákov, jej „Exkluzívny Silvester“ zostal na periférii diváckeho záujmu. Zostrihy s Adelou sledovalo len 361-tisíc divákov.

januar hbo Čítajte aj Aké filmy prinesie január na HBO? Oscarové hviezdy aj legendárni animovaní hrdinovia v ľudskom svete

Prvého januára kartami miešala opäť RTVS. V premiére ponúkla nový film Petra Bebjaka Jozef Mak. Ten sa stal najsledovanejším programom večera. Pozrelo si ho 421-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke 12 – 54 zas dominovala Jojka s premiérou dojemného filmu Umenie pretekať v daždi, snímka uhrala takmer 20% podiel na trhu, celkovo ju sledovalo 409-tisíc Slovákov. Nezadarilo sa Markíze, premiéra českého filmu Bábovky oslovil len 381-tisíc divákov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ