Slováci najkrajšie sviatky v roku jednoducho milujú, rovnako aj overené filmové klasiky. Zdá sa, že tie nikdy neomrzia. Dôkazom je aj tohtoročná sledovanosť nielen pár dní pred Vianocami, ale aj počas troch sviatočných dní.
Televízie postupne počas decembra utĺmili vysielanie premiér a svoje seriály dostali vianočnú stopku. Už v predvianočnom týždni sa program skladal prevažne z vianočných filmov. Tento rok naplno zabodovala Jojka.
Počas predvianočného víkendu Jojka nasadila svoju dlhoročnú klasiku Sám doma. Markíza nasadila do vysielania reprízu ságy o čarodejníkovi Harrym Potterovi. Jednotka uviedla zábavnú šou Záhady tela. Ako víťaz z toho vyšla vianočná klasika – Sám doma. V strategickej cieľovke 12 – 54 si Sám doma pripísal až 10.5% sledovanosť s trhovým podielom až 26.5%. Celkovo pri obrazovkách sedelo 441-tisíc divákov.
Jojka bola jednoznačnou jednotkou na trhu v oboch cieľových skupinách. Harry Potter a Kameň mudrcov v cieľovke 12 – 54 získal 6.5% sledovanosť s trhovým podielom necelých 19%. Verejnoprávnej Jednotke sa so Záhadami tela v celkovom publiku podarilo prekonať aj Harryho Pottera a bola dvojkou na trhu s 355-tisícmi divákov.
V nedeľu sa proti sebe postavilo jojkárske V siedmom nebi a Markíza ponúkla reprízu temného filmu Snehulienka a Lovec. Reláciu s Vilom Rozborilo si pustilo až 642-tisíc divákov, sledovanosť sa dostala k 10%.
V pondelok, 23. decembra, Jojka ponúkla komédiu Sám doma 2: Stratený v New Yorku, verejnoprávna Jednotka ponúkla komédiu storočia S tebou ma baví svet, ktorú získala po dlhých rokov a Markíza animovanú komédiu Hotel Transylvánia 2. Jojke druhé pokračovanie vianočnej klasiky prinieslo ešte lepší výsledok ako sobotná jednotka. V obchodne relevantnej cieľovej skupine 12 – 54 dosiahla dvojka až 12% sledovanosť s trhovým podielom 28.4%.
Zaujímavejšia situácia nastala v širšej cieľovke 12+. Tu našla Jojka premožiteľa. Prekvapujúco to bola Jednotka. Vianočnú klasiku S tebou ma baví svet si celkovo pozrelo 532-tisíc divákov, kým Sám doma 2 prilákal 529-tisícové publikum. Verejnoprávna RTVS zabodovala aj v komerčnej cieľovke 12 – 54, komédia uhrala až 9.4% sledovanosť s trhovým podielom takmer na úrovni 22%, čím sa tento film zaradil medzi najväčšie úspechy Jednotky za celý rok. Markíza v tento deň výrazne ťahala za kratší koniec, Hotel Transylvánia dosiahla polovičné výsledky oproti konkurencii.