Komerčné televízie nerezignujú na ponuku programov ani okolo desiatej večer. Dôkazom je reality šou Farma, ktorá sa znova vrátila na obrazovky po ročnej pauze, ale aj Ministri. Tí zase provokujú svojimi jedovatými epizódami. Kým markizácka šou ponúka už 11. sériu s výrazne zmenenou podobou, ktorá sa blíži skôr ku klasickým „kontajnerovým“ šou ako Vyvolení a Big Brother, Jojka ponúkla nezmenenú podobu svojho seriálu, tomu prischla nálepka kontroverzný.
Markíza môže byť spokojná, Farma sa vrátila najsilnejšia za posledné roky a deň, čo deň počas pracovného týždňa prináša stabilne nadpriemerné výsledky na úrovni 24-percentného trhového podielu a je jasnou jednotkou na trhu v čase vysielania.
Naopak Jojku netešia Ministri. Tí ani počas svojej druhej série, ktorá minulý utorok odštartovala, si nezískali väčšiu náklonnosť slovenského publika. Práve naopak. Jediným diváckym úspechom tohto seriálu bola jeho samotná premiéra spred roka.
Prečítajte si recenziu druhej série Ministrov: Vláda potrebuje ‚sprostý‘ národ! Jojkárski Ministri znova správne zaťali
Vtedy Jojka bola jednoznačnou jednotkou na trhu. Premiéru nového seriálu si nenechalo ujsť 363-tisíc Slovákov s cieľovej skupine 12+. Trhový podiel bol na úrovni 22.6%. V komerčnej cieľovke sa trhový podiel vyšplhal na skvelých 25.2% pri počte 223-tisíc. Počas nasledujúcich týždňov sledovanosť a výkon Ministrov prudko klesala, až sa „usídlila“ na podpriemeroch na úrovni 15 až 16% trhového podielu.
Koncom novembra sa seriál „nenápadne“ z obrazoviek vytratil. Poslednú minuloročnú epizódu si vtedy pozrelo 238-tisíc Slovákov s trhovým podielom 13.7%, čo sa zaradilo medzi najslabšie výkony seriálu vôbec.
Polepšili si Ministri teraz? Nie. Prvá epizóda druhej série dosiahla opäť podpriemerné výsledky a trhový podiel sa ledva dostal k hranicu 13 percent.