Markíza Susedov poriadne vyžmýkala, šiesty mesiac vo vysielaní si vyžiadalo svoju daň. Blížiaca sa letná pauza tomuto formátu len prospeje a je viac ako žiaduca. Máj zaznačil, že výkon sitkomu postupne klesá a čoraz častejšie sa vzdaľoval dovtedy stabilným hodnotám, ako celkových 600-tisíc divákov, alebo 30% podiel na trhu. Posledná májová epizóda priniesla zvrat v tomto trende, ktorý však začiatok júna nepotvrdil. Práve naopak.
Vtedy krivka poskočila z týždňa na týždeň rapídne nahor. Celkovo si ju pozrelo 491-tisíc Slovákov. Podielovo sa takisto vyšvihla nad 30%, teda nad hranicu, ktorá im bola častokrát už len zbožným prianim. Ostatná premiérová epizóda uhrala 31.6% trhový podiel.
Doteraz najnižšia hodnota v prípade Susedov je 430-tisíc divákov, vybraná epizóda sa vysielala počas mája, keď seriál prvýkrát výrazne poklesol.
Začiatok šiesteho mesiaca vo vysielaní priniesol nové dno. Dvadsiatutretiu epizódu si pustilo len 415-tisíc Slovákov, dostiahla najnižší 8.2% rating a 26.9% podiel na trhu. S prihliadnutím na nepretržité niekoľkomesačné vysielanie ide stále o úctyhodné výsledky.
Markíza zaviedla od mája aj „bežnú“ prax, ktorá sa môže zdať cez čiaru. Do 30-minútového formátu vsunula až dva reklamné brejky, ktoré s istotou testujú divácku trpezlivosť.