Dôvod je prozaický. Z piatkov sa vypratali konkurenčné Prázdniny, na ktoré Milenky jednoducho nemali. Prázdne miesto vyplnil Hotel, ktorý sa – prekvapujúco – stretol s pomerne vlažným prijatím zo strany divákov. Hoci televízia tvrdí, že je spokojná so 400-tisícovou sledovanosťou, ktorú dosiahla premiéra, tak Prázdniny sa vedeli vyškriabať aj o takmer stotisíc divákov viac.
Kolísavé výsledky sú akýmsi charakteristickou črtou tohto seriálu. Hranica je na úrovni 400-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+, ktorú raz podlezú, inokedy zas prekonajú. Pri Prázdninách bola táto hranica na 500-tisícoch, od ktorej sa viac či menej vzďalovali. Každopádne Milenky počas štyroch týždňov stretov nemali vyrovnané výsledky so seriálom Jojky.
Počas piatku, teda, keď sa prvýkrát stretol Hotel priamo s Milenkami, tak po prvýkrát Markíza dokázala byť jednotkou na trhu. Ani ďalšia epizóda sa s väčším diváckym úspechom. Hotel v piatok nedosiahol trhový podiel 15%. Ratingovo sa pohyboval len na úrovni 5.5%. Celkovo si ho pozrelo 367-tisíc divákov, v cieľovke 12–54 – 171-tisíc divákov.
Slabší výkon Jojky pomohol Markíze a Milenkám, ktoré tak po niekoľkých týždňoch márneho súboja, vyhrali piatkový večer. Dosiahli druhý najlepší rating 8.6% a trhový podiel 25%. Celkovo si ich pozrelo 413-tisíc divákov, v cieľovke 12–54 to bolo 278-tisíc divákov.