Televízny líder okúsil ako trpko chutí totálny neúspech. Detetkív Dušo patril k seriálovým novinkám, ktoré televízia Markíza predstavila začiatkom januára. Susedia a Oteckovia zbúrali rebríčky sledovanosti, Dušo sa k ich výkonom ani nepribližíl.
Dušo sklamal prevedením, ale najmä kvalitou. Diváci ho odmietli. Markíza vo svojom stanovisku tvrdí, že jeho prvá séria mala sedem epizód a teda ich dovysielala podľa plánu. Neúspech si nepripúšťa, avšak čísla hovoria jasne.
Prečítajte si recenziu: Detektív Dušo mal byť slovenský Monk. Je to kolosálny trapas.
Poslednú epizódu si pozrelo len 285-tisíc divákov a uhrala len 15% podiel na trhu, čo je hlboký podpriemer na pomery Markízy. To je však ešte jeden z tých lepších výsledkov. Dušo „dokázal“ klesnúť aj mimoriadne nízkych 13%. Predbehli ho aj ostatné veľké stanice.
Už prvá epizóda čo to naznačila, že Markíza trafila s týmto žánrom úplne vedľa. Dušo bol vlastne podpriemerný od začiatku a nikdy sa nevyšplhal ani na priemer stanice. Úvodný 18.5% trhový podiel jasne naznačil, akým smerom tento seriál pôjde.
Teraz je už Dušo minulosťou a všetko naznačuje tomu, že to tak aj zostane. Podľa stanoviska televízie je odvysielaných všetkých sedem – plánovaných – epizód, aktuálne sa o nakrúcaní druhej série neuvažuje.
Do ťažkého vysielacieho slotu teraz prichádza nová séria obľúbenej Hornej Dolnej. Tá vstupuje po prvýkrát do neprebádaných vôd. Z tradične silného pondelka sa sťahuje na štvrtok, keďže televízia od marca totálne prekopáva svoju vysielaciu štruktúru. Pondelok je už obsadený Susedmi a novinkou Kuchyňa. Horná Dolná má tak za úlohu oživiť štvrtok.
Na neúspech Duša sa dá pozerať aj pozitívne. Je dobré, keď televízia zistí ako vyzerá neúspech. Snáď sa z toho poučí a nebude sa viac pokúšať vyprodukovať seriál, ktorý už naozaj nepatrí na obrazovky. Markíza má v zálohe ďalšie novinky, ktoré môžu napraviť pošramotenú reputáciu a získať si viac divákov.