Nedeľné politické diskusie patria k najsledovanejším televíznym reláciám. Tento rok sa kvôli predčasným voľbám vrátili na obrazovky po kratšej letnej prestávke už v auguste.
Čítajte aj Smer bojkotuje Markízu, hovorí o manipulácii v diskusiách. Televízia ostro reagujeUplynulý týždeň bolo najsledovanejšou politickou diskusiou na trhu Na telo s moderátorom Michalom Kovačičom. Nedeľný predvolebný duel, v ktorom sa vôbec prvý raz stretli predseda SaS Richard Sulík a predseda SNS Andrej Danko, pritiahol k obrazovkám TV Markíza 325-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V komerčnej cieľovej skupine 12–54 si pripísal podiel na trhu 25,9 %.
Druhou najsledovanejšou diskusiou bolo O 5 minút 12 s moderátorom Marekom Makarom. Do prvej časti prijal pozvanie predseda vlády SR Ľudovít Ódor, v druhej časti diskutovali dvaja bývali premiéri – predseda Demokratov Eduard Heger a predseda Smeru-SD Robert Fico. Na Jednotke si ich nenechalo ujsť 298-tisíc divákov a na spravodajskom okruhu :24 ich sledovalo ďalších 51-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+. V komerčnej cieľovej skupine 12–54 si O 5 minút 12 pripísalo podiel na trhu 23,8 %.
Obidve diskusie boli v čase vysielania najsledovanejšími televíznymi reláciami na trhu. Na telo bolo aj najsledovanejšou nespravodajskou reláciou dňa. Vyššiu sledovanosť v obidvoch hlavných cieľových skupinách mali len štyri hlavné spravodajské relácie komerčných televízií: Televízne noviny a Počasie TV Markíza; a Noviny a Najlepšie počasie TV JOJ.
Čítajte aj Len štyri predvolebné kampane sú transparentné. Vedie PS a SaS, na opačnom konci je Smer a OĽaNOReláciu V politike s moderátorom Rastislavom Ilievom sledovalo na ta3 200-tisíc divákov, v cieľovej skupine 12–54 mala diskusia podiel na trhu 15,5 %. V prvom spoločnom dueli sa v nej stretli predseda PS Michal Šimečka a predseda SNS Andrej Danko.
Televízia JOJ ako jediná neuvádza svoju politickú diskusiu Na hrane počas víkendu, ale vo štvrtok večer po hlavnom programe. Posledné vydanie, v ktorom boli hosťami moderátorky Jany Krescanko Dibákovej poslanci Juraj Krúpa (SaS) a Robert Kaliňák, si pozrelo 129-tisíc divákov v 12+. V cieľovej skupine 12–54 zaznamenala podiel na trhu 6,2 %.
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + VOSDAL (v deň vysielania) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Univerzálna cieľová skupina 12+ zahŕňa širšie publikum divákov starších než 12 rokov, obchodná cieľová skupina 12–54 divákov vo veku od 12 do 54 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.