Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Najsledovanejšie volebné vysielanie mala Markíza. Dosiahla rekordné výsledky, jednotkou na trhu boli aj Televízne noviny

Markíza si potvrdila pozíciu spravodajského lídra na slovenskom trhu.

11.04.2024 16:00
Prezident 2024 Volebna noc augmentovana realita Foto:
Priamo spred Prezidentského paláca v Bratislave sa na Markíze počas volebnej noci hlásila moderátorka Zuzana Čimová, ktorá divákom odprezentovala výsledky volieb prostredníctvom tzv. augmentovanej reality - virtuálnej grafiky premietanej do reálneho prostredia.
debata

Slovensko si v sobotu 6. apríla zvolilo nového prezidenta. Na výsledky druhého kola volieb čakalo najviac divákov pro obrazovkách Markízy. Relácia Prezident 2024: Volebná noc bola najsledovanejšou spomedzi všetkých slovenských televízií.

proruské billboardy, bilbord, Mier Ukrajine, demokrati Čítajte aj „Slušnosť nás nikam nedostane,“ tvrdí Naď. Demokrati sa priznali ku kontroverznej kampani

Druhá časť tejto volebnej noci dosiahla priemernú sledovanosť 424-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom na minimálne tri minúty si reláciu zaplo viac ako milión divákov a diváčok (AvRch v CS 12+). V komerčne podstatnej cieľovej skupine 13–55 to predstavuje absolútne najvyšší rating 8,2 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 32,7 %. Relácia Prezident 2024: Volebná noc sa stala najpopulárnejším programom volebného dňa v rámci všetkých kľúčových demografických skupín na slovenskom mediálnom trhu.

Moderátor Michal Kovačič (v strede) počas... Foto: TV Markíza
Prezident 2024 Volebná noc, Kovačič, Leško, Slosiarik Moderátor Michal Kovačič (v strede) počas volebnej noci privítal v štúdiu politického komentátora Mariána Leška (vľavo) a riaditeľa agentúry Focus Martina Slosiarika, ktorí počas celej volebnej noci analyzovali a komentovali priebežné výsledky volieb.

Mierny nárast sledovanosti zaznamenali aj Televízne noviny, ktoré sú dlhodobo jednotkou na trhu. Ich sledovanosť za posledných 5 mesiacov mierne stúpla, pričom sa v posledných týždňoch stabilne drží na úrovni trhového podielu okolo 26 % v komerčnej cieľovej skupine 13–55. Kým v decembri 2023 viedli Televízne noviny pred konkurenčnou reláciou TV JOJ o približne 3 až 5 %, na konci marca 2024 to už bolo v priemere o približne 6 až 8,5 %.

Riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky TV Markíza Michal Kratochvíl za tým vidí atraktívnejšie poňatie Televíznych novín, s ktorým redakcia prišla začiatkom roka 2024: „Ide o viacero prvkov, ktoré sme na dennej báze zaradili do nášho vysielania. Napríklad reportérky a reportéri začali chodiť do štúdia naživo a pred veľkou LED obrazovkou vysvetľujú ľuďom konkrétne detaily diskutovaných tém. Tiež sme začali ponúkať príbehy obyčajných Slovákov a Sloveniek, rovnako častejšie robíme živé vstupy z miest, kde sa niečo deje. To všetko prispelo k atraktivite Televíznych novín. Najviac je to vidieť na stále sa zväčšujúcom náskoku našich Televíznych novín pred konkurenciou v podobe TV JOJ. Naše heslo je jednoduché – tie pravé Televízne noviny pre celé Slovensko.“

Foto: TV Markíza
televízne noviny,

Potvrdenie pozície lídra v spravodajstve

Generálny riaditeľ skupiny Markíza Peter Gažík považuje vysokú sledovanosť pokrytia prezidentských volieb a Televíznych novín za potvrdenie pozície lídra v oblasti spravodajstva na Slovensku. „Naši diváci nás, obzvlášť v časoch politického napätia a neistoty, vnímajú ako zdroj objektívnych a vyvážených správ. Sme hrdí na to, že si udržiavame reputáciu dôveryhodného média, ktoré poskytuje pravdivé a nezaujaté informácie bez ohľadu na vonkajšie vplyvy. Tento záväzok k objektivite a vyváženosti je základom nášho poslania a sľubu, ktorý dávame našim divákom – byť médiom, ktorému môžu dôverovať v každej situácii.“

Celkovo sa na príprave a realizácii volebného vysielania podieľalo 15 redaktorov a redaktoriek. Tí pracovali priamo v teréne, vo volebných miestnostiach, v centrálach a v redakcii. Do mimoriadneho vysielania počas volebných nocí bolo celkovo bolo zapojených viac ako 70 profesionálov a profesionálok. Vysielanie tvorilo viac než 13 hodín predvolebných debát a volebných nocí, počas ktorých Markíza využívala najmodernejšie technológie vrátane tzv. augmentovanej reality a virtuálnej 3D grafiky.

Eurovízia, Slovensko Čítajte aj Slovensko sa na Eurovíziu nevráti. Účasť slovenských umelcov je nákladná, nemáme na to, tvrdí RTVS

Michal Kratochvíl vyjadril v mene všetkých, ktorí volebné vysielanie pripravili, vďaku za prejavenú podporu a dôveru. „Sme jediným médiom, ktoré pred oboma kolami prezidentských volieb prinieslo priamy duel dvoch najsilnejších kandidátov. Vnímame veľmi pozitívne, že naše úsilie a odhodlanie ponúknuť objektívne a nestranné informácie v spoločnosti zarezonovali a slovenské publikum ich ocenilo. Zároveň sa chcem poďakovať všetkým, ktorí sa podieľali na príprave vysielania. Ide o top tím na slovenskom mediálnom trhu a teším sa na budúce projekty, ktoré budeme spoločne realizovať.“

Výborné výsledky počas volebného víkendu zaznamenal aj web TVNOVINY.sk, ktorý bol nepretržitým zdrojom najaktuálnejších správ, s desiatkami článkov venovaných voľbám a špeciálnou podstránkou s výsledkami volieb. Stream relácie Prezident 2024: Volebná noc spolu s naživo vedeným pokrytím zo štábov kandidátov počas dňa a noci, kedy sa sčítavali volebné výsledky, prilákal takmer 40 000 videní.

Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA, Google Analytics. Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #TV Markíza #sledovanosť TV